فارس، (شرح آنلاین) - وزیر خارجه سابق آمریکا در نشستی در کنگره این کشور گفته است که در دیدار نخست پوتین و ترامپ، رئیس‌جمهور روسیه از عدم آمادگی همتای آمریکایی خود استفاده کرده و نشست را به سمت و سوی دلخواهش برده است.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق آمریکا روز چهارشنبه در نشستی در کنگره گفته است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در اولین دیدارش با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، صحنه را واگذار کرده است.

روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از منابع مطلع نوشته است در این نشست غیرعلنی که در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شده، تیلرسون به نمایندگان گفته است که در سال ۲۰۱۷ در جریان دیدار پوتین و ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا صرفا به اندازه احوال‌پرسی ابتدای جلسه آمادگی داشته و این پوتین بوده که توانسته در این نشست دو ساعته موضوعات را به سمت و سوی مورد نظرش پیش ببرد.

یکی از دستیاران کنگره که خواسته نامش فاش نشود، در مورد محتوای جلسه با تیلرسون گفته است: «ما وقت زیادی را به بحث درباره اینکه پوتین چطور از هر فرصتی برای پیشبرد آنچه که میخواسته استفاده کرده، سپری کردیم.»

وی افزود: «میزان آمادگی [ترامپ و پوتین] نابرابر بوده و همین امر دو طرف را در موضع نابرابری قرار داده است.»

تیلرسون که در سال ۲۰۱۸ توسط ترامپ اخراج شد، روز چهارشنبه به مدت هفت ساعت در حضور نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان نظراتش درباره دولت ترامپ را بیان کرده است.

ترامپ در واکنش به گزارش واشنگتن‌پست، اظهارات تیلرسون را رد و عنوان کرده است که «من کاملا برای دیدار با ولادیمیر پوتین آماده بودم. دیدارهای بسیار خوبی داشتیم.»