تسنیم، (شرح آنلاین) - امام جمعه ارومیه گفت: مسدولان بجای آنکه اشتباهات ناشی از برجام را متوجه دیگران کنند در پی جبران خسارت‌های ناشی از اشتباهات برجام و مقابله فوری با دشمن باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی فرا رسیدن شب‌های قدر را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اهمیت بهره بردن معنوی از فضیلت این شب‌ها به برشماری وجوه شخصیتی حضرت علی (ع) پرداخت و اظهار داشت: شخصیت آن حضرت به قدری بزرگ و با عظمت است که سبب شده اغلب شخصیت‌های بزرگ ادیان الهی زبان به ستایش و تعریف ایشان بگشایند.

وی با توصیه مردم و مسئولان به بهره‌گیری از سیره زندگی و شیوه مدیریتی حضرت علی (ع) گفت: شب‌های قدر فرصت مغتنمی برای بازشناسی آن حضرت و بکار بردن فرمایشات و رهنمودهای امام اول شیعیان در وجوه مختلف زندگی فردی و اجتماعی است.

قریشی تصریح کرد: جمع‌خوانی قرآن کریم سنت حسنه‌ای است که در سال‌های اخیر احیا شده و هر سال پرشورتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و خوب است مؤمنین در روزهای باقیمانده از رمضان در این مراسمات حضور گسترده و پرشور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و گفت: آزادسازی دوباره این شهر به تعبیر امام خمینی (ره) کار خدا بود و با عنایات الهی بعد از ۳۵ روز جنگ با دشمن محقق شد و در عین حال این رویداد قدرت مردم و نظام اسلامی را در مقابل دشمنان به خوبی نشان داد و سندی برای عزتمندی کشورمان شد.

قریشی با تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری استفاده از ظرفیت مدیریتی و فکری جوانان را در بنده دولت بارها مورد تاکید قرار داده‌اند و در دیدار اخیر نیز مجدداً به آن اشاره کردند چرا که از منظر ایشان توسعه و پیشرفت کشور فقط با بهره‌مندی از تفکر جوانان مؤمن و متعهد این سرزمین امکان تحقق دارد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید در مورد القای بی دینی و مسائل فرهنگی کارهای اساسی صورت گیرد تا هم به هشدارهای رهبر معظم انقلاب در این مورد جامعه عمل پوشانده شود و هم از ادامه آسیب‌هایی که به کشور در حوزه فرهنگی و علمی وارد می‌شود جلوگیری شود.

قریشی افزود: ترویج بی‌بندوباری و تساهل در مقابل اصول اعتقادی اسلام در هر محیطی دانشگاهی و یا مدارس امری ناپسند است که باید از آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به سرنوشت برجام و آثار و تبعات زیان‌بار آن برای کشور تصریح کرد: نباید مسئولان نتایج اشتباهات خود را به رهبری نسبت دهند بلکه باید اشتباهات ناشی از این مذاکرات ابتدا پذیرفته شود و بعد در پی جبران آن اقدامات فوری و لازم انجام شود.

امام جمعه ارومیه با تقبیح مسئله احتکار و گران‌فروشی خواستار اهتمام دولت برای مقابله با آن شد و گفت: امروز شرایط جنگ اقتصادی بر کشور حاکم است بنابراین در این عرصه باید آرایش جنگی گرفت و تدابیر لازم را برای مواقع مختلف اتخاذ کرد و به فکر تأمین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بود.