فارس، (شرح آنلاین) - ارتش سوریه که شهرک مهم کفرنبوده را آزاد کرد، موفق شدنپاتک تروریست‌ها را دفع کند. در جریان این دفع پاتک بیش از 30 تروریست انتحاری کشته شدند.

نیروهای ارتش سوریه از ۱۶ اردیبهشت عملیاتی را برای پاکسازی شمال استان «حماه» آغاز کردند که دامنه آن به استانهای «ادلب و لاذقیه» واقع در شمال این کشور کشیده شد.

ارتش سوریه در ادامه این عملیات، یکشنبه (روز گذشته) موفق شد شهرک مهم ارتباطی «کفرنبوده» واقع در شمال غرب حماه را برای بار دوم از کنترل تروریست‌ها خارج کند. شهرکی که تروریست‌ها چند روز پیش مجددا آن را اشغال کرده بودند.

اسارت سه گروه از عناصر جیش العزه

روزنامه «الوطن» سوریه گزارش داد که در جریان آزادسازی کفرنبوده، سه گروه از تروریستهای «جیش العزه» توسط ارتش سوریه به اسارت درآمدند، ولی تعداد دقیق آنان را اعلام نکرد.

ارتش سوریه پس از تسلط کامل بر کفرنبوده، عملیات خود را به سمت شهرک راهبردی «الهبیط» ادامه داده و روستای «عابدین» (در نزدیکی الهبیط) را نیز هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی خود قرار داد.


نقشه آرشیوی حماه و ادلب

تروریستها نیز برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه به سمت الهبیط، یک کاروان نظامی از شهر «خان شیخون» به سوی الهبیط اعزام کردند که جنگنده‌های سوری شش خودروی زرهی حاضر در این کاروان را منهدم کردند.

دفع پاتک تروریستها به کفرنبوده؛ ۳۰ تروریست کشته شدند

در همین ارتباط، خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که تروریست‌ها در محور شهرک «القصابیه» واقع در شمال شرق کفرنبوده، پاتکی را برای اشغال مجدد کفرنبوده آغاز کرده بودند.

خبرنگار اسپوتنیک که در حماه حضور دارد، اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شد این «پاتک شدید» تروریستها را دفع کند.

وی به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد که در جریان این درگیری، دو خودروی زرهی تروریستها منهدم و در پی آن بیش از ۳۰ تروریست انتحاری که کمربند انفجاری داشتند، کشته شدند.

جنگنده‌های سوری و روسی نیز مسیرهای امدادرسانی تروریستها از شهرکهای «اللطامنه و کفرزیتا» تا الهبیط، خان شیخون، «کفرنبت» و القصابیه واقع در ریفهای حماه و ادلب را بمباران کردند.

نشست سرکرده‌های تروریستها در ادلب برای مقابله با ارتش سوریه

سرکرده‌های گروههای تروریستی نیز شامگاه یکشنبه (روز گذشته) برای مقابله با پیشروی ارتش سوریه و بررسی آخرین تحولات نظامی در ادلب نشستی برگزار کردند.

یک منبع که در این نشست حضور داشته است، به پایگاه خبری «عنب بلدی» اعلام کرد که در این نشست ائتلافهای تروریستی «هیئه تحریر الشام و الجبهه الوطنیه للتحریر» حضور داشته‌اند.


نشست تروریستها در ادلب

تحریر الشام ائتلافی است که گروه تروریستی «جبهه النصره» رکن اصلی تشکیل دهنده آن است. الجبهه الوطنیه نیز مرداد سال ۱۳۹۷ از ادغام چند گروه‌ تروریستی از جمله «جبهه تحریر سوریه،جیش الاسلام، صقور الشام و تجمع دمشق» در شمال سوریه تشکیل شد.

در تصاویری که از این نشست منتشر شده است، «أبو محمد الجولانی» سرکرده تحریر الشام، «جمیل الصالح» سرکرده جیش العزه، «حسن صوفان و جابر علی الشیخ» سرکرده‌های احرار الشام، «أبو عیسى الشیخ» سرکرده صقور الشام و «أبو صالح الطحان» سرکرده «جیش الأحرار» حضور دارند.

پایگاه عنب همچنین تصاویر زیر را از اعزام عناصر تروریستی به جبهه‌های عملیاتی ریف حماه منتشر کرد.

کشته شدن مسئول شرعی النصره در حماه

در همین ارتباط، تحریر الشام با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن «أبو محمد المعتصم بالله المدنی» «مسئول شرعی بخش حلب» خبر داد.

تحریر الشام در این بیانیه اعلام کرد که که المدنی در جریان درگیریهای تروریستها با ارتش سوریه در شمال استان حماه کشته شده است.


بیانیه تحریر الشام