تسنیم، (شرح آنلاین) - وزیر امور خارجه آمریکا با صدور پیامی سالروز تأسیس جمهوری آذربایجان را تبریک گفت و از تلاش‌های آذربایجان برای ایجاد فضای مثبت و سازنده در مذاکرات قره‌باغ کوهستانی با ارمنستان تشکر کرد.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا با صدور پیامی سالروز تأسیس جمهوری آذربایجان را تبریک گفت و اعلام کرد: به نام دولت ایالات‌متحده آمریکا و به مناسبت سالروز جمهوری آذربایجان، بهترین آرزوها را برای مردم آذربایجان دارم. ایالات‌متحده آمریکا، آذربایجان را به عنوان دوست قابل‌اعتماد خود می‌داند. امیدوارم در سال پیش رو با افزایش همکاری‌های دوجانبه، دموکراسی و اقتصاد بیش از پیش در آذربایجان توسعه یابد و روابط دوستانه بین مردم دو کشور مستحکم‌تر شود. ما آذربایجان را به خاطر اجرای تعهدهایی که به شورای امنیت سازمان ملل داده و همچنین تلاش برای اجرای پروژه کریدور گاز جنوبی تحسین می‌کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی بین آذربایجان و ارمنستان خاطرنشان کرد: آمریکا به عنوان عضو گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از حل مناقشه قره‌باغ کوهستانی از طریق صلح و یافتن راه‌حل‌های پایدار حمایت می‌کند. ما از آذربایجان و ارمنستان به خاطر اینکه تلاش می‌کنند از طریق گفتگو این مناقشه را حل کنند و در مذاکرات در بالاترین سطح شرکت می‌کنند تشکر می‌کنیم و همچنین از تلاش‌های آن‌ها به خاطر ایجاد فضای مثبت و سازنده در مذاکرات و آماده کردن مردمان خود برای صلح، تقدیر می‌کنیم.