فارس، (شرح آنلاین) - ستاد تنظیم بازار مصوب کرد، مرغ مازاد برای تأمین ذخایر استراتژیک کشور خریداری می‌شود و در خصوص کیفیت برنج هم وزرای جهاد کشاورزی، وزارت صمت و سازمان استاندارد نظر بدهند.

ستاد تنظیم بازار، مجوز خرید گوشت مرغ با هدف تنظیم ذخایر استراتژیک را برای شرکت پشتیبانی امور دام صادر کرد.

طی روزهای گذشته قیمت مرغ در بازار به  ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو کاهش یافت و باعث شد بسیاری از تولیدکنندگان از افت شدید قیمت گلایه کنند.

آنها بیان می‌کردند که قیمت فعلی بازار حتی از قیمت مصوب وزارت جهاد کشاورزی یعنی کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان هم پایین‌تر است و آنها از این فروش ضرر می‌کنند.

اقدام ستاد تنظیم بازار برای جمع‌آوری مرغ مازاد به عنوان ذخیره استراتژیک با دو هدف تأمین ذخایر و تعدیل قیمت بازار انجام می‌شود تا اینکه تولیدکنندگان ضرر نکنند و تولید پایدار ادامه یابد.

همچنین در نشست ستاد تنظیم بازار، قرار شد کمیته‌ تخصصی با محوریت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تشکیل شود و در خصوص قیمت‌گذاری برنج تصمیم‌گیری کنند.

*نامه سه امضایی سه نهاد برای کیفیت برنج

همچنین در این نشست در خصوص استاندارد برنج نیز قرار شد با توافق وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان استاندارد نامه ۳ امضایی استاندارد مربوطه و تطبیق استاندارد کدکس و ایزو صادر شود تا خللی در روند واردات و تأمین بازار داخلی برنج ایجاد نشود.

*صادرات مشروط نخود

در این نشست با آزادسازی مشروط صادرات نخود هم موافقت شد و به موجب مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار شد در صورت لزوم با هدف جلوگیری از  رشد قیمت در بازار داخلی عوارض صادراتی برای صدور نخود برقرار شود.

 

منبع : فارس