شرح آنلاین - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا اشاره کرد و گفت: فضای حرم امام حسین(ع) ۱۴ برابر توسعه پیدا خواهد کرد که برای این امر نیاز به تملک زمین‌های اطراف است.

حسن پلارک امروز در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین سال ۹۸ که با حضور حناچی شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اربعین شامل ۱۳ کمیته است که در هر کمیته برنامه‌ریزی‌های متفاوتی برای زائران اربعین انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۳ میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت خواهند کرد و ما با سیل عظیمی از زائران مواجه خواهیم شد و وعده می‌دهیم خدمت‌رسانی مناسبی به آنها داشته باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: امسال هوا نسبت به سال قبل گرمتر شده و همین موضوع مسئولیت ما را سخت‌تر کرده است چرا که باید امکانات سرمایشی مناسبی را برای زائران اربعین فراهم کنیم از جمله یخ، آب سردکن و سردخانه.

پلارک افزود: وزارت جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و گمرک باید همکاری‌های لازم در ارتباط با ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین داشته باشند و با توجه به محدودیت‌هایی که در بخش صادرات داشته‌ایم امیدواریم دستگاه‌های مرتبط در این حوزه همکاری بهتری داشته باشند.

وی گفت: ما با دولت عراق همکاری‌های لازم را در ارتباط مراسم اربعین داریم و امیدواریم اداره گمرک نیز در داخل در بحث خروج کالا همکاری لازم را داشته باشد؛ سازماندهی اسکان زائران ایرانی در منازل عراقی‌ها در سال گذشته انجام شد که امسال نیز این اقدام به‌صورت گسترده در دستور کار قرار خواهد داشت.

پلارک گفت: در سال گذشته ۶۰۰ هزار زائر در نجف، ۲۰۰ هزار نفر در کربلا و ۴۰ هزار زائر در کاظمین در منازل عراقی‌ها ساماندهی و اسکان پیدا کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه به کمبود سرویس‌های بهداشتی در مرزها اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به شرایط و افزایش زائران تلاش خواهیم کرد این کمبود را برطرف کنیم؛ اقدامات گسترده‌ای را برای اسکان زائران انجام داده‌ایم و طی ۱۰ سال گذشته نیز خدمات مناسبی ارائه شده است و در این زمینه به توفیقات خوبی نیز دست پیدا کرد‌ایم.

پلارک در ادامه به توسعه و ساخت حرم امیرالومنین (ع) اشاره و تصریح کرد: توسعه ۲۰ برابری حرم حضرت امیرالمومنین (ع) انجام شده است و تا ۱۰ تا ۲۰ سال آینده نیاز به توسعه نداریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین به ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا اشاره کرد و گفت: این موضوع از دو سال قبل در دستور کار قرار گرفته و ۱۴ برابر توسعه پیدا خواهد کرد و نیاز به تملک زمین‌های اطراف است؛ در خاک‌برداری که انجام شد به خاک کربلا رسیدیم و این خاک به جای دیگر منتقل شد و برنامه ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: توسعه صحن حضرت زینب (س) را شروع کرده‌ایم و ۵۰ درصد از طرح انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود با این شرایط ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار زائر در صحن حضرت زینب اسکان داده شوند.

وی در پایان از مردم خواست کمک‌های خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات داشته باشند تا طرح‌های این ستاد به پایان برسد.

 

منبع : تسنیم