نهضت آسفالت شهرداری تبریز که از نخستین روزهای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده، با تلاش عوامل شهرداری های مناطق ده‌گانه و همکاری سازمان عمران شهرداری در نقاط مختلف شهر درحال انجام است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، گام بلند شهرداری تبریز در آسفالت خیابان های شهر و همت مضاعف سازمان عمران شهرداری تبریز در افزایش کیفیت و کمیت آسفالت تولیدی از اوایل سال ۹۸ باعث شده است تا این روزها شاهد تغییرات زیادی در وضعیت آسفالت خیابان ها و کوچه های مختلف شهر باشیم.

شهرداری تبریز برای بهینه سازی وضعیت آسفالت شهر از اواخر فروردین ماه با همکاری سازمان عمران و مناطق ده‌گانه نهضت آسفالت را آغاز کرده و این روزها شاهد عملیات های مختلف آسفالت ریزی و لکه گیری در نقاط مختلف هستیم.

موضوعی مهم تر از بحث آسفالت در تبریز وجود ندارد

شهردار تبریز در خصوص نهضت آسفالت در تبریز گفت: موضوعی مهم تر از بحث آسفالت در تبریز وجود ندارد و برای همین تصمیم گرفتیم طی اردیبهشت ماه تمرکز ویژه ای روی بحث آسفالت معابر و خیابان های مختلف شهر داشته باشیم.

ایرج شهین باهر افزود: بیشترین نارضایتی شهروندان از شهرداری مربوط به وضعیت آسفالت خیابان‌ها بود که از ماه گذشته عملیات های مختلف آسفالت ریزی و لکه گیری به همت مناطق دهگانه شهرداری آغاز شد وهم اکنون شاهد ارتقای وضعیت آسفالت معابر هستیم.

وی افزود: تمام معابری که باید آسفالت اساسی شوند تعیین و منابع مالی مورد نیاز در این خصوص تامین نیز تامین شده است. بر اساس اولویت بندی انجام شده ابتدا معابر اصلی و سپس معابر فرعی سطح شهر آسفالت می شوند.

شهردار تبریز گفت: تلاش داریم در کوتاه ترین زمان ممکن ایرادات موجود در معابر و خیابان های اصلی را رفع کنیم.

ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه امروز قیمت قیر در شرایطی نیست که بتوانیم یک خیابان را چند بار آسفالت کنیم گفت: با وجود اینکه اولویت آسفالت ریزی ما به تمام سازمان ها اعلام شده باز هم شاهد حفاری خیابان های تازه آسفالت شده هستیم.

وی ادامه داد: از شورای شهر درخواست دارم با دعوت از این سازمان ها از آنها دلیل این نوع کارها را بپرسند و جلوی این اتلاف سرمایه را بگیرند.

توزیع بیش از ۲۷۰۰۰ تن آسفالت در دوماهه اول سال ۹۸

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز نیز در این خصوص گفت: بیش از ۲۷۰۰۰ تن آسفالت در دوماهه اول سال ۹۸ از طریق سازمان عمران تبریز پخت و در سطح شهر توزیع شده است .

بابک شریفی با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان این سازمان جهت تامین آسفالت مورد نیاز مناطق دهگانه سطح شهر تبریز گفت: علی رغم تنگناهای مالی و وضعیت اقتصادی، سازمان عمران شبانه روزی تلاش می کند که پیرو دستور شهردار تبریز، مشکلات آسفالت سطح شهر را در حوزه وظایف خود بهبود بخشد.

وی ادامه داد: آسفالت تولیدی این سازمان در سه بخش در سطح شهر توزیع می شود که از این میان ۵۰۰۰ تن از طریق کارگاه های امانی و خدماتی مناطق دهگانه تبریز و ۱۲۰۰۰ تن از طریق پیمانکاران و اکیپ های پخش مناطق در سطح حوزه های ده گانه جهت عملیات لکه گیری و چاله زدایی و معابر، خیابان ها و ‌کوچه های فرعی انجام شده است.

شریفی با اشاره به رسالت سازمان عمران در پخش های اساسی ادامه داد: براساس ابلاغیه ها و اولویت بندی های ارسالی از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز این سازمان با اکیپ های پخش مکانیزه خود بیش از ۱۰۰۰۰ تن آسفالت در سطح شهر از اول سال جاری پخش کرده است.

وی افزود: برنامه های سازمان عمران در معابر اصلی و پخش اساسی صرفا جهت اجرای روکش بر روی لایه معیوب و مخروب آسفالت های موجود نبوده و علیرغم صرف وقت، انرژی مضاعف قبل از اجرای روکش ایرادات آسفالت های موجود برطرف و نسبت به آسفالت تراشی، تسطیح، رگلاژ، کمپکت زیرسازی و روسازی و سپس به اجرای آسفالت اقدام می شود.

طی دو ماه گذشته شاهد آسفالت اساسی در خیابان های ارک جدید، شریعتی شمالی، ابوذر، مردانی آذر، کوی آذربایجان، باند کندرو جاده تهران، باند کندرو خاوران، فردوسی، ۱۷شهریور قدیم، میدان آذربایجان، خروجی پاسداران، راه دسترسی ایستگاه پسماند و دیگر معابر و خیابان های مناطق دهگانه بودیم که نشان از عزم بالای شهرداری برای رفع مشکلات آسفالت سطح شهر است.

گفتنی است طبق زمان بندی و ابلاغیه های معاونت عمرانی شهرداری تبریز، اجرای پروژه های آسفالت اساسی و لکه گیری همچنان در نقاط مختلف شهر ادامه دارد.