شهردار منطقه ۸ تبریز از آغاز عملیات آواربرداری سرای ایکی قاپیلی بازار تاریخی تبریز که اخیرا دچار آتش سوزی شده بود خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین، رضا پاک نهاد در گفتگو با شهریار اظهار کرد: نیروهای خدماتی شهرداری منطقه ۸ تبریز از بعد از ظهر امروز عملیات آواربرداری و نخاله برداری سرای ایکی قاپیلی را آغاز کردند که در صورت تامین برق و روشنایی، این عملیات شبانه هم تداوم خواهد داشت.
او تشریح کرد: عملیات آواربرداری پس از هماهنگی های لازم بین فرمانداری و دادستانی و با دستور شهردار محترم تبریز از امروز آغاز شد و نیروهای خدماتی بعد از برگزاری یک جلسه توجیهی درمورد خطرات فعالیت در محیط، عملیات را رسما آغاز کردند.
شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به اینکه عملیات با نظارت و حضور نیروی انتظامی، کارشناسان میراث فرهنگی و اصناف و کسه بازار انجام می شود، گفت: پس از پایان آواربرداری، میراث فرهنگی مجموعه را تحویل می گیرد تا کار مرمت و بازسازی را آغاز کند.
شهردار منطقه ۸ تبریز اعلام کرد: به دلیل حساسیت بالا و پیچیدگی های کار، مشخص نیست که دقیقا عملیات چه زمانی به اتمام می رسد اما تمام تلاش مجموعه این است که در کم ترین زمان ممکن فضای سرای ایکی قاپیلی برای مرمت و بازسازی توسط میراث فرهنگی آماده تحویل شود.
سرای ایکی قاپیلی بازار تاریخی تبریز حدود ساعت ۲۳ چهارشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش آتش نشانان پس از ۴ ساعت خاموش شد. ۱۲۰ مغازه در جریان این آتش سوزی آسیب هایی جدی دیدند.