شرح آنلاین - هر 2 ورزشگاه تبریز مورد تایید سازمان لیگ بوده و مشکلی برای شروع لیگ برتر فوتبال کشور ندارند.

تبریز در لیگ برتر فوتبال ۲ نماینده دارد که تیم تراکتور‌ در ورزشگاه ۷۰ هزار نفری یادگار امام میزبان حریفانش است و ورزشگاه خانگی تیم ماشین‌سازی هم  بنیان دیزل است.

ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

کلنگ ساخت این ورزشگاه در سال ۱۳۶۸ زده شده‌ و در سال ۱۳۷۵ با بازی تیم‌های تراکتورسازی با پرسپولیس، این ورزشگاه میزبان نخستین بازی رسمی خود بود. اما افتتاح رسمی این ورزشگاه در سال ۱۳۸۸ و بعد از صعود تراکتور به لیگ برتر بود.

 این ورزشگاه ظرفیت بیش از ۷۰ هزار نفر را داشت، اما بعد از نصب صندلی‌ها ظرفیت ورزشگاه به ۶۸ نفر تقلیل یافت.

به دلیل حضور تراکتورسازی در ۵ دوره لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا و میزبانی ۱۳ بازی رسمی لیگ قهرمانان آسیا، این ورزشگاه استانداردهای لازم برای میزبانی مسابقات آسیایی را داشته و مشکلی برای برگزاری لیگ برتر در این ورزشگاه وجود ندارد.

ورزشگاه یادگار امام همچنین میزبان بازی دوستانه تیم ملی ایران با قطر، کنیا و جمهوری آذربایجان در دهه ۷۰ و ۸۰ بوده است.

اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی مالک دومین ورزشگاه بزرگ کشور است.

ورزشگاه بنیان دیزل

ورزشگاه بنیان دیزل در ابتدای جاده صنعتی غرب تبریز بوده و قبلا ورزشگاه خانگی تیم گسترش‌فولاد بوده و در حال حاضر این ورزشگاه محل برگزاری بازی‌های خانگی ماشین‌سازی است.

ساخت این ورزشگاه در سال ۸۹ آغاز شده و این ورزشگاه شیک و نقلی قرار است میزبان بازی‌های ماشین‌سازی همانند فصل گذشته باشد.

ظرفیت ورزشگاه بنیان دیزل ۱۰ هزار نفر بوده و این ورزشگاه تحت مالکیت بخش خصوصی است و جالب اینکه کمتر از یک کیلومتر با ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی فاصله دارد.

زمین چمن شماره ۲ که زمین تمرینی این مجموعه است از امکانات دیگر این ورزشگاه بوده و هتلی نیز در داخل مجموعه در حال ساخت است که این ورزشگاه یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه های کشور باشد و مشکلی بابت میزبانی تیم ماشین‌سازی از سوی سازمان لیگ برای این ورزشگاه عنوان نشده است.

 

منبع : فارس