شرح آنلاین - صندوق درآمدهای نفتی جمهوری آذربایجان (سوفاز) تصمیم به فروش ساختمان نمایندگی خود در میلان ایتالیا را دارد.

صندوق درآمدهای نفتی جمهوری آذربایجان (سوفاز) در حال نهایی کردن قرارداد فروش مرکز تجاری توراتی پلازا در میلان ایتالیا به شرکت Invesco است.

بر اساس این گزارش، سوفاز قصد دارد ساختمان خود در مرکز مالی ایتالیا را به قیمت تقریبی ۱۱۲میلیون یورو به فروش برساند.

صندوق درآمدهای نفتی جمهوری آذربایجان (سوفاز) به‌دنبال استفاده از فرصت پیش‌آمده در بازار املاک و مستغلات میلان ایتالیاست. در سال‌های اخیر به‌علت کاهش ساخت و ساز حوزه املاک و مستغلات، قیمت اجاره ساختمان‌های اداری در این شهر افزایش یافته است. این وضعیت باعث جذابیت این حوزه برای سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات شده است.

سوفاز ساختمان اداری توراتی پلازا را در میلان در ژانویه ۲۰۱۶ به مبلغ ۹۷ میلیون یورو خریداری کرد. این ساختمان در نزدیکی مرکز مالی ایتالیا قرار دارد.

مجموع دارایی‌های سوفاز در سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با یک سال قبل ۷٫۵۱درصد افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۷میلیارد و ۶۱۴میلیون منات به صندوق دولتی نفت جمهوری آذربایجان واریز شده است که ۱۱میلیارد و ۴۵۵میلیون منات آن را برای اهداف اقتصادی مختلف مصرف شده است؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۲میلیارد و ۱۳۷میلیون منات به صندوق دولتی نفت جمهوری آذربایجان واریز شده بود.

صندوق درآمدهای نفتی جمهوری آذربایجان منبع مالی عمده پروژه‌های اقتصادی بزرگ این کشور به شمار می‌رود و هدف از تأسیس آن ذخیره و استفاده بهینه از درآمدهای نفتی اعلام شده است. دولت جمهوری آذربایجان حفظ ثبات اقتصادی کلان، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و نیز توسعه حوزه‌های غیرنفتی اقتصاد، تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی مهم برای نایل شدن به پیشرفت‌های اقتصادی، تقسیم عادلانه درآمدهای نفتی میان نسل فعلی و آینده و ذخیره کردن این درآمدها برای نسل آینده را از اهداف تأسیس و فعالیت صندوق دولتی نفت اعلام کرده است.

 

منبع : تسنیم