شرح آنلاین - مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت:در طرح تابستانی امسال که در چهار مدرسه علمیه تبریز برای پایه‌های یک و دو و سفیران هدایت در حال برگزاری است، ۸۱۰ طلبه از ۱۷ استان و ۵۰ شهرستان حضور دارند.

حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در آیین افتتاحیه اردوی آموزشی ارتقائی تابستانی آذربایجان‌شرقی که در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد، با اشاره به تأکید نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی به برگزاری اردوی تابستانی در  حوزه علمیه استان، اظهار داشت: عمده مشوق این برنامه ایشان بودند و تاکید کردند با وجود تمامی مشکلات موجود، این برنامه در سطح وسیع اجرا شود که باید از ایشان تقدیر و تشکر نماییم.

وی افزود: هرچه هست از اخلاق و تهذیب و بحث های معرفی هست و اگر اخلاق نباشد اخلاق، علوم دیگر مثل فقه و کلام نیز بی ارزش و کم ارزش خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی از آیت الله تحریری برای حضور در تبریز با وجود تمامی گرفتاری‌ها، خاطرنشان کرد: این استادبزرگ، اخلاق را بدون افراط و تفریط در حوزه پایه ریزی کرده و پیش می برند. در حوزه های علمیه که مبدا ورود جوانان پاک هستند، از ابتدا باید زندگی به دور از هرگونه افراط و تفریط باشد.

حجت‌الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه ۳۵ استاد در برگزاری اردوی تابستانی در مدارس علمیه استان همکاری دارند، گفت: اردوی تابستانی کشوری در سه محل برگزار می‌شود که آذربایجان‌شرقی یکی از آن استان‌ها می‌باشد. در طرح تابستانی امسال که در چهار مدرسه علمیه تبریز برای پایه‌های یک و دو و سفیران هدایت در حال برگزاری است، ۸۱۰ نفر از ۱۷ استان و ۵۰ شهرستان کشور حضور دارند.

وی اضافه کرد: در این دوره که حدود ۴۰ روز خواهد بود، به طور میانگین روزانه ۷ ساعت برنامه‌های آموزشی برگزار می‌شود و برنامه‌های تفریحی و فرهنگی نیز بعد از ظهر برگزار می‌شود که برنامه‌ پیشنهادی تمامی پایه‌ها مشخص شده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه با زحمات و دشواری‌های زیادی اداره می‌شوند و مشکلات زیاد است. نماینده ولی فقیه در استان توجه ویژه‌ای به مدارس علمیه دارند و بیشتر از تمامی مدیران حوزوی از وضعیت مدارس مطلع هستند.

حجت‌الاسلام مطهری اصل ضمن توصیه طلاب به دقت و پیشرفت در امور تحصیلی و معنوی، عنوان کرد: پذیرفته شده و امکانپذیر نیست یک روحانی با سواد کم بخواهد مردم را هدایت کند. باید سطح علمی خود را افزایش دهیم و زندگی خود را وقف هدایت مردم کنیم.

 

منبع : تسنیم