شرح آنلاین - سازمان هواشناسی برای ۱۵ استان کشورمان از امروز تا چهارشنبه "رگبار و رعدو‌برق" پیش‌بینی کرد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده برای مناطقی از نوار شمالی  کشور در ساعات بعد از ظهر،  رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به هموطنان عزیز در مناطق  ذیل توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعدو‌برق و صاعقه همراه با رگبار موقتی همچنین احتمال جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع و کوهپایه‌ها همچنین در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

بعداز‌ظهر دوشنبه ۹۸/۰۴/۱۷:  شمال آذربایجان‌ غربی

سه‌شنبه ۹۸/۰۴/۱۸: استان‌های آذربایجان‌ غربی، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استانهای مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان

چهارشنبه ۹۸/۰۴/۱۹: استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌،گیلان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استانهای مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران‌، سمنان همچنین ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان.

از اواخر وقت امروز تا اوایل وقت روز چهارشنبه به سبب وزش باد نسبتاً شدید شمالی غربی، مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود و ارتفاع موج در این مدت بین ۱٫۵  تا ۲ متر در این مناطق  برآورد می‌شود؛ از این رو توصیه می‌شود احتیاط لازم هنگام تردد شناورهای سبک، نیمه‌سبک و تفریحی به‌عمل آید.

 

منبع : تسنیم