شرح آنلاین - تیم فوتبال شهرداری تبریز برای واگذاری به مزایده گذاشته شد.

به دنبال تغییر سیاست شهرداری تبریز و توجه بیشتر به ورزش همگانی و عدم سرمایه‌گذاری در ورزش قهرمانی، امتیاز تیم فوتبال این باشگاه به مزایده گذاشته شد.

این تیم در سال ۱۳۶۵ و با نام آتش‌نشانی تبریز شروع به فعالیت کرده و اواخر دهه ۶۰ به شهرداری تبریز تغییر نام داد.

در سال ۷۲ این تیم به قهرمانی سوپر لیگ استان آذربایجان‌شرقی دست یافته و در لیگ دسته یک ایران(لیگ برتر فعلی) حضور یافت.


تیم فوتبال شهرداری تبریز در سال ۱۳۷۳

این تیم در سال ۷۴ به لیگ دسته ۲ سقوط کرد اما یک سال بعد با هدایت بیژن ذوالفقار‌نسب به لیگ دسته یک صعود و در سال ۱۳۷۶ عنوان بهترین تیم شهرستانی کشور را کسب کرد.

شهرداری تبریز در سال ۷۷ از لیگ دسته یک ایران به دسته ۲، و در سال ۷۸ به دسته ۳ سقوط کرده و تا لیگ استان تنزل یافت.

از ابتدای دهه ۸۰ احیای تیم شهرداری تبریز آغاز شد و این بعد از قهرمانی در لیگ استان به لیگ دسته ۳ کشور صعود و بعد از آن به لیگ دسته ۲ و دسته یک رسید.


تیم فوتبال شهرداری تبریز در سال ۱۳۸۸

یک سال بعد از صعود تراکتور به لیگ برتر در سال ۸۸، تیم شهرداری تبریز هم لیگ برتری شد، اما این تیم تنها ۲ سال توانست در لیگ برتر حضور یابد.

تلاش شهرداری تبریز برای بازگشت به لیگ برتر فدر فصل ۹۲-۱۳۹۱ نتیجه داد و این تیم به همراه گسترش‌فولاد به لیگ برتر صعود کردند.

اما فدراسیون فوتبال به دلیل تبانی تیم شهرداری تبریز را از لیگ برتر کنار گذاشت. اعتراض شهرداری تبریز به استیناف نه تنها برای این تیم حقی ایجاد نکرد بلکه شهرداری تبریز با حکم استیناف به لیگ دسته ۲ کشور سقوط کرد.

به دنبال این تصمیم نوین شهردار وقت تبریز کلیه تیم‌های شهرداری تبریز را به نشانه اعتراض به این حکم تعطیل و عنوان کرد که شهرداری تبریز دیگر تیمداری نمی‌کند.

با انتخاب نجفی به عنوان شهردار تبریز، سیاست تیمداری شهرداری تبریز ادامه یافته و علاوه بر تیم فوتبال، شهرداری تبریز در والیبال نیز تیمداری در لیگ برتر نمود و در دوره شهین باهر بسکتبال هم به مجموعه باشگاه شهرداری تبریز افزوده شد.

تیم فوتبال شهرداری تبریز بعد از صعود به لیگ دسته ۲، سرمایه‌گذاری برای صعود به لیگ برتر نداشته و تلاش مجموعه و مربیان تیم شهرداری استفاده از نفرات بومی و حفظ این امتیاز در لیگ دسته یک با مربیان بومی بود و در ۲ مقطع زمانی هم خداداد عزیزی و سیروس دین‌محمدی در میانه های فصل هدایت تیم شهرداری تبریز را برعهده گرفته و این تیم را از سقوط نجات دادند.

تیم فوتبال شهرداری تبریز فصل گذشته در بین ۱۶ تیم در مکان چهاردهم جدول قرار گرفت.

حالا امتیاز تیم فوتبال شهرداری تبریز که با قدمت ۳۳ سال سومین تیم قدیمی آذربایجان‌شرقی بعد از ماشین‌سازی و تراکتور است، به مزایده گذاشته شده است تا پرونده این تیم برای همیشه بسته شود.

 

منبع : تسنیم