شرح آنلاین - مسمومیت "بوتولیسم" مسمومیت جدی است که در دو سوم از مبتلایان به این مسمومیت منجر به مرگ می‌شود؛ عامل این مسمومیت، سموم خارج سلولی (اگزوتوکسین) باکتری بنام کلستریدیوم بوتولینوم است و ...

پیش از این بخش نخست مطلبی آموزشی با محوریت مسئله امنیت غذایی با عنوان چه محصولاتی “ارگانیک” هستند؟ منتشر کردیم؛ در ادامه بخش پایانی این مطلب تقدیم مخاطبان تسنیم شده است:

بهداشت مواد غذایی

سلامت محصول غذایی تولید شده  برای تغذیه سالم لازم اما ناکافی است زیرا  ممکن است در هر مقطع زمانی، از تولید به مصرف ممکن است توسط میکروارگانیسم‌ها آلوده شود؛ بهداشت مواد غذایی در مفهوم کلی‌تر به معنی رعایت بهداشت در تولید،  نگهداری، توزیع و مصرف انواع غذاها است.

۱۰ حقیقت بهداشت مواد غذایی از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت:

 بیش از ۲۰۰ نوع بیماری از طریق غذا منتقل می‌شود: تخمین زده شده که سالانه ۱/۵ میلیون کودک بر اثر ابتلا به اسهال فوت می‌کنند و بیشتر این بیماری‌ها از طریق آلودگی‌های آب و غذا است که با تهیه درست و مناسب غذا می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد.

 بیماری‌های منتقله از طریق غذا در سرتاسر جهان در حال افزایش است: رشد شهرنشینی در جهان با افزایش تمایل شهرنشینان به مصرف غذاهای آماده (غذاهای فرآوری شده) که امکان دارد به طرز صحیح و سالم تهیه نشوند می‌تواند بروز بیماریها را افزایش دهند.

منبع : تسنیم