شرح آنلاین - امام جمعه ارومیه با اشاره به حادثه تروریستی پیرانشهر گفت: قطعاً انتقام این اقدام تروریستی از عوامل گروهک‌ها و پشتیبانان آنان گرفته خواهد شد و مسببین این جنایت منتظر انتقام سخت رزمندگان اسلام باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر که با حضور اعضای کاروان زیرسایه خورشید و با بزرگداشت ایام دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: پرهیزکارى، دورى از آلودگی‌ها و گناهان یا همان تقوا روشن کننده مسیر دستیابی به راه راست و صراط مستقیم  است و هرکس که بخواهد از تعالیم آسمانی و معارف قرآنی بهره‌مند شود باید خود را به تقوای الهی آراسته کند.

امام جمعه ارومیه با بزرگداشت روز عفاف و حجاب توجه به این مسئله در سطوح مختلف کشور را پر اهمیت برشمرد و افزود: دشمن در پی کاهش اهمیت مسئله حجاب و کمرنگ کردن آن در جامعه است در حالیکه اهمیت مسئله حجاب و انجام فعالیت‌های مرتبط با این موضوع باید رویکرد همه دستگاه‌های فرهنگی باشد.

وی با تقدیر از برگزاری شکوهمند مراسمات مرتبط به روز حجاب در شهرهای مختلف آذربایجان غربی که تحت عنوان دختران انقلاب برگزار شد گفت: علاوه بر نهادهای فرهنگی خود خانواده‌ها نیز باید با معضل بدحجابی برخورد کرده و در پی آموزش فرهنگ حجاب در بین فرزندان خود باشند.

قریشی تصریح کرد: رعایت حجاب در کشورمان علاوه بر آن که یک واجب شرعی است بلکه جزو قوانین نیز هست و هر کسی که به گسترش بی حجابی در جامعه دامن بزند در واقع دچار تخلف از قوانین نیز شده و باید با وی برخورد قانونی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با محکوم کردن دوباره حادثه تروریستی پیرانشهر که منجر به شهادت سه نفر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد گفت: قطعاً انتقام این اقدام تروریستی از عوامل گروهک‌ها و پشتیبانان آنان گرفته خواهد شد و مسببین این جنایت منتظر انتقام سخت رزمندگان اسلام باشند.

قریشی با اشاره به فرا رسیدن ایام انجام مناسک حج اظهار داشت: حج جلوه اعتقاد به یکانگی خداوند بوده و انجام براعت از مشرکین در مناسک حج و آگاهی دادن مسلمانان سایر ممالک بر مقابله با استکبار جهانی از کارکردهای این آئین عبادی سیاسی است که باید انجام شود.

 

 

منبع : تسنیم