شرح آنلاین - سازمان هواشناسی از بارش باران و رعد و برق ۲ روزه در ۷ استان کشور خبر داد و نسبت به برق‌گرفتگی ناشی از پدیده رعد و برق در برخی استان‌ها هشدار داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بری مناطق سواحل دریای خزر، اردبیل، سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان رشد ابر، رگبار، رعد و بق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

در مدت یاد شده در غرب مازندران و شرق گیلان بارش‌ها شدت داشته و دریای خزر مواج خواهد بود. در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین و البرز رگبار و صاعقه روی خواهد داد.

از روز دوشنبه ۲۴ تیرماه تا آخر هفته جاری در اکثر مناطق کشور آسمان صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است. طی ۵ روز اینده در جنوب استان‌های سمنان، تهران و در استان‌های یزد، اصفهان، قم و مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید، گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه نسبت به برق‌گرفتگی ناشی از رعد و برق در برخی مناطق کشور هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است؛ « طی روزهای شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در  جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان  رشد ابر همرفتی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. همچنین طی این مدت  دامنه های شمالی البرز در غرب مازندران ، شرق گیلان  و شمال اردبیل نیز رگبار و رعد و برق روی می‌دهد. به هموطنان در این استان ها توصیه می شود برای جلوگیری از خسارات ناشی از رگبار وسیلاب ناگهانی  و برق گرفتگی ناشی از صاعقه  از تردد  و توقف درکنار رودخانه ها و مسیل‌ها  و مناطق مرتفع خودداری نمایند.»

 

منبع : تسنیم