شرح آنلاین - مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: با همکاری سپاه شهدا استان و این اداره کل به‌زودی ۹۷۰ نفز آر خانواده معلولین استان صاحب‌خانه می‌شوند.

سعید فریور امروز در جمع خبرنگاران با بزرگداشت هفته بهزیستی اظهار داشت: در این هفته کلنگ زنی ساخت مسکن برای ۹۷۰ خانواده معلول استان با کمک سپاه شهدا آذربایجان غربی به صورت نمادین در روستای آیدنلو انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین مناسبت در چند روز اخیر ۱۸۶ واحد مسکن مددجویی اداره بهزیستی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی افتتاح‌شده و در اختیار خانواده‌های مددجویان قرار گرفته است.

فریور افزود: به مناسبت هفته بهزیستی یک دوره مسابقات ورزشی و ویلچررانی از فردا سه شنبه ساعت ۸٫۳۰ صبح از محل اداره بهزیستی شهرستان ارومیه در خیابان ورزش انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۸۰ هزار و ۱۵۶ خانوار مددجو با تعداد کل ۳۴۸ هزار و ۲۱۵ نفر تحت پوشش این اداره کل قرار دارند.

به گفته وی تعداد مستمری‌بگیران از محل هدفمندی یارانه‌ها در آذربایجان غربی نیز ۲۳ هزار و ۵۴۲ نفر است و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در این استان هم ۵ هزار و ۴۱۴ خانوار هستند که به این تعداد ۱۱ هزار و ۵۴۲ نفر خانوار مستمری‌بگیر توان‌بخشی نیز افزوده می‌شود.

فریور اظهار داشت: در آذربایجان غربی۶۴ مرکز توانبخشی،۷۲۷ مهدکودک۲۰ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و خیابانی ۱۸ مرکز سرای سالمندان،۱۶ مرکز بیماران روانی مزمن و ۱۶ مرکز حرفه‌آموزی تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارد.

 

 

منبع : تسنیم