شرح آنلاین - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از بازنشستگی ۳۴۰۰ معلم از آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: شدیدا با کمبود نیروی انسانی به دلیل بازنشستگی و خروج همکاران احساس می‌شود.

جعفر پاشایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه علی رغم تعطیلی مدارس در تابستان، تعلیم و تربیت تعطیل نشده است، اظهار داشت: این فصل، فصل پرکار تعلیم و تربیت است و برنامه های جدی در این ایام برگزار می‌شود.

وی از آغاز اجرای «پروژه مهر» در استان برای آمادگی مدارس جهت روزهای بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: انتظارات از پروژه مهر، ارتقای سطح آموزش و پژوهش، تعمیرات مدارس و بهینه سازی نیروی انسانی است که برنامه سال ۹۸ منطبق با سند تحول آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ایام بعد از توزیع کارنامه در مدارس، هدایت تحصیلی ۹ هزار دانش آموز پایه نهم انجام گرفته است، ابراز داشت: هدایت تحصیلی برای هدفمندتر شدن انتخاب مسیر تحصیلی دانش‌آموزان اجرا می‌شود که اکنون  آماده ثبت نام در پایه دهم هستند.

پاشایی با بیان اینکه طرح «سنجش سلامت نوآموزان» ورود به پایه اول در روزهای سه شنبه و پنج شنبه در همه حوزه های اعلام شده انجام می‌شود خاطر نشان کرد: روند ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس به ویژه پایه های اول در مقایسه با سال قبل با سهولت بیشتری انجام می‎گیرد.

وی از بازنشستگی ۳۴۰۰ معلم از آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد که ورودی آموزش و پرورش هم ۱۲۰۰ نفر است، گفت: شدیدا با کمبود نیروی انسانی به دلیل بازنشستگی و خروج همکاران احساس می‌شود ولی با برنامه‌ریزی منسجم برای شروع سال تحصیلی از بابت نیروی انسانی مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی میزان ثبت نام دانش آموزان در پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تا به امروز ۱۷۷ هزار دانش‌آموز در استان برای اوقات فراغت ثبت‌نام کرده‎اند.

وی با اشاره به آمادگی استان برای اسکان میهمانان فرهنگی در آذربایجان شرقی، خاطر نشان کرد: تا این روز از ایام تعطیل، بیش از ۲۵ هزار نفر فرهنگی به این استان سفر کردند که در خانه‌های معلم و فرهنگسراها و مدارس تجهیز شده اسکان یافتند.

پاشایی از افتتاح بیش از ۳۵ پروژه مدارس با استعداد بیش از ۲۰۰ کلاس درس در استان خبر داد و افزود: روند اتمام و آماده‎سازی پروژه های آماده بهره‎برداری و تامین و تجهیز آنها در حال انجام است و تا اول مهر آماده تحویل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در پایان تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش طرح رتبه‎بندی معلمان را در دستور کار قرار داده که از مهر ماه این رتبه‎بندی اجرا می‌شود.

 

 

منبع : تسنیم