شرح آنلاین - مراسم قرعه‌کشی دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ در شهر کوالالامپور مالزی برگزار شد.

مراسم قرعه‌کشی دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۳:۳۰ امروز (چهارشنبه به وقت تهران) در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی (AFC) با حضور نمایندگان فدراسیون‌ها و اتحادیه عضو این کنفدارسیون آغاز شد و تیم ملی ایران حریفان خود را شناخت.

در شروع مراسم داتو وینسور جان، دبیرکل AFC اقدام به سخنرانی کرد، سپس کریستین اونگر مدیر مسابقات فیفا و تیم کیهل نیز برای حضار سخنرانی کوتاهی انجام دادند. در ادامه
فیلمی از لحظات منتخب دوره‌های پیشین مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا پخش شد. در بخش دیگری از مراسم، مدیر مسابقات فیفا نحوه قرعه‌کشی این مسابقات را تشریح کرد و سپس قرعه‌کشی انجام شد. نکته جالب توجه اینکه تیم ملی ایران که در سال‌های اخیر با عراق همگروه بود این بار نیز با این تیم در یک گروه قرار گرفته است.

گروه‌بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A
چین، سوریه، فیلیپین، مالدیو، گوام

گروه B
استرالیا، اردن، چین‌تایپه، کویت، نپال

گروه C
ایران،‌ عراق، بحرین، هنگ‌کنگ، کامبوج

گروه D
عربستان، ازبکستان، فلسطین، یمن، سنگاپور

گروه E
قطر، عمان، هند، افغانستان، بنگلادش

گروه F
ژاپن، قرقیزستان، تاجیکستان، میانمار، مغولستان

گروه G
امارات، ویتنام، تایلند، مالزی، اندونزی

گروه H
کره‌جنوبی، لبنان، کره‌شمالی، ترکمنستان، سریلانکا

بازی‌های دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در قالب هشت گروه پنج تیمی برگزار می‌شود. آغاز این رقابت‌ها پنجم سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۴ شهریور ۱۳۹۸) و پایان آن ۱۴ ژوئن سال ۲۰۲۰ (۲۴ خرداد ۹۹) خواهد بود.

از هر گروه صدرنشین به دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود می‌کند و چهار تیم دوم برتر نیز به آنها اضافه خواهند شد تا در مجموع ۱۲ تیم به دور پایانی مرحله انتخابی راه پیدا کنند. این ۱۲ تیم برتر همچنین سهمیه حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را کسب می‌کنند.

۲۴ تیم بعدی که بهترین نتایج را کسب کرده باشند نیز در یک تورنمنت جداگانه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا ۱۲ تیم از بین آنها هم جواز حضور در جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ چین را کسب کنند.

سیدبندی دومین دور از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ به شرح زیر بود:

گلدان یک: ایران، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، قطر، امارات، عربستان سعودی و چین
گلدان دو: عراق، ازبکستان، ‌سوریه، عمان، لبنان، قرقیزستان، ویتنام و اردن
گلدان سه: فلسطین، هند،‌ بحرین، تایلند، تاجیکستان، کره شمالی، چین تایپه و فیلیپین
گلدان چهار: ترکمنستان، میانمار، هنگ کنگ، یمن، افغانستان، مالدیو، کویت و مالزی
گلدان پنجم: اندونزی، سنگاپور، نپال، کامبوج،‌ بنگلادش، مغولستان، گوام و سریلانکا

 

منبع : تسنیم