شرح آنلاین - علیرضا آوایی وزیر دادگستری از پیشنهاد تشکیل یک دادگاه ویژه درباره محیط زیست استقبال کرد.

سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری  درباره  پیشنهاد ایجاد دادگاه ویژه مفاسد محیط زیست، گفت: منابع طبیعی و محیط زیست تنها متعلق به نسل حاضر نیست، بلکه به نسل‌های آینده نیز تعلق دارد و باید حفظ شود؛ البته افراد سودجویی که چیزی جز منافع خودشان برایشان اهمیت ندارد نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورها وجود دارند.

وی افزود: معتقدم دادگاه‌های تخصصی ویژه مفاسد محیط زیست باید ایجاد شود و قضاتی که مقوله محیط‌زیست و اهمیت، عمق و ابعاد آن را بشناسند و همچنین درک کنند که نابودی یک درخت و یک سانتی‌متر خاک کشاورزی چه تبعاتی را برای کشور به همراه دارد، در این حوزه ورود کنند.

آوایی ادامه داد: اگر قضات و جمعی عالم و آگاه به عوارض مربوط به مباحث محیط زیستی رسیدگی به پرونده‌های محیط زیست را به‌عهده بگیرند، خیرات و دستاوردهای فراوانی را برای کشور در پی خواهد داشت.

وزیر دادگستری یادآور شد: پیشنهاد ایجاد دادگاه ویژه مفاسد محیط زیست پیشنهاد خوبی است و با روحیه و  انگیزه‌ای که در رئیس قوه قضائیه وجود دارد و حساسیت‌های ایشان معتقدم اگر امکانات را در اختیار داشته باشد، به‌زودی این مهم را انجام و آن را در دستور کار قرار خواهد داد.

 

منبع : تسنیم