شرح آنلاین - تیم والیبال شهرداری تبریز در حالی به بخش خصوصی واگذار می‌گردد که با 2 مقام کشوری پرافتخارترین تیم والیبال آذربایجان‌شرقی در لیگ برتر به شمار می‌رود.

مزایده واگذاری امتیاز تیم والیبال شهرداری تبریز در حال طی مراحل قانونی خود است.

باشگاه شهرداری تبریز به دلیل رای شورای حل اختلاف دیگر قادر به ادامه تیمداری در ورزش قهرمانی نبوده و بعد از انحلال تیم دوچرخه‌سواری شهرداری و واگذاری تیم فوتبال این باشگاه، تیم والیبال شهرداری تبریز به عنوان آخرین تیم باقیمانده این مجموعه در حال واگذاری بوده و پرونده تیمداری باشگاه شهرداری تبریز بسته می‌شود.

تیم والیبال شهرداری تبریز با یک برنامه مدون و طی یک دهه سرمایه‌گذاری از لیگ دسته ۲ و دسته یک فعالیت خود را ادامه داده و در نهایت به لیگ برتر والیبال کشور صعود کرد.

این تیم در ۸ سال حضور خود در لیگ برتر والیبال کشور ۲ بار به مقام سومی این مسابقات دست یافت تا تنها تیم استان آذربایجان‌شرقی باشد که ۲ عنوان کشوری را کسب کرده است.

شهرداری تبریز در سال های ۹۳ و ۹۶ به مقام سوم دست یافته بود.

از آذربایجان شرقی در سال ۱۳۵۶ لیفتراک ‌سازی به مقام سوم لیگ کشور رسیده و در سال ۷۳ نیز تیم ریخته‌گری تبریز هم همین عنوان را تکرار کرده بود.

بالاترین مقام والیبال تبریز در مسابقات لیگ برتر کشور توسط تیم موتوژن به دست آمده و این تیم در سال ۱۳۷۸ به مقام نایب قهرمانی کشور دست یافته بود.

عنوان‌های کسب شده والیبال تبریز در مسابقات کشوری به شرح زیر است:

۱۳۵۶: لیفتراک‌سازی تبریز(مقام سوم)

۱۳۷۳: ریخته‌گری تبریز(مقام سوم)

۱۳۷۸: موتوژن تبریز(مقام دوم)

۱۳۹۳: شهرداری تبریز(مقام سوم)

۱۳۹۶: شهرداری تبریز(مقام سوم)