شرح آنلاین - مدیرعامل شرکت کلرپارس از پیوستن این شرکت به جمع شرکت های بورسی ایران تا آخر مهر ماه سال جاری خبر داد.

باباپور ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: حداکثر تا پایان مهر ماه امسال ۱۰ درصد از سهام کلرپارس به صورت عرضه اولیه از طریق بورس اوراق بهادار تهران در اختیار عموم سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل کلرپارس با بیان اینکه مجوز افزایش سرمایه برای شرکت از شستا گرفته شده است ابراز کرد: با این سرمایه و برنامه ریزی های انجام شده تلاش داریم تا ظرفیت تولید شرکت را از ۵۰ تن در روز به ۱۰۰ تن در روز تا سال ۱۳۹۹ برسانیم.

وی گفت: با برنامه ریزی های پرسنل بومی این شرکت دو محصول جدید به مجموع محصولات تولیدی این شرکت افزوده شده که شامل پارافین کلره و آب اکسیژنه است و اکنون انحصار تولید این محصولات در داخل ایران در اختیار کلرپارس می باشد.

مدیرعامل کلرپارس با بیان این که محصولات این شرکت به کشورهای روسیه، اکراین، بلاروس، بلغارستان، آذربایجان، گرجستان، عراق، مقدونیه، ترکیه به صورت مستقیم و به کشورهای مصر، آفریقای جنوبی و برزیل با واسطه صادر می شود افزود: خوشبختانه با تلاش های شرکت اکنون ۸۰ درصد کلر مورد نیاز کشور عراق توسط این مجموعه تهیه و سالانه یکهزار تن گاز کلر در اختیار آنها قرار می گیرد.

باباپور با اشاره به اینکه کلر تولیدی برای گندزدایی در تهیه آب مصرفی داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد افزود: این صنعت ۴۰ هزار زیر شاخه دارد که امکان فعالیت گسترده برای آن در داخل و خارج از کشور را فراهم می کند به نحوی که هم اکنون ۳۰ درصد تولیدات این شرکت به خارج از کشور صادر می شود.

وی محصولات تولیدی این شرکت را بر شمرد و گفت: آب اکسیژنه، آب ژاول،پارافین کلره، کلر مایع، سود سوزآور مایع و پرک، پرکلرین، کلرورفریک، هیدروژن و اسید کلریدریک در کلرپارس با برند بنام این شرکت در حال تولید است و متاسفانه برخی از شرکت ها با سوء استفاده از نام آن در حال فروش محصولات بی کیفیت خود به بازار هستند که اقدامات لازم برای جلوگیری از این امر در دست انجام است.

مدیرعامل به میزان صادرات خارجی این کشور در سال گذشته هم اشاراه کرد و گفت: سال ۹۷ حدود یک میلیون هشت صد هزار دلار صادارت خارجی داشتیم اما امسال برنامه صادرات تا شش میلیون دلار را در اهداف کاری خود داریم.

باباپور ادامه داد: این شرکت در حال حاضر ۴۵ درصد نیاز بازار داخلی را تامین می کند و توانسته میزان سود خالص خود را از ۵۷۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال در سال ۹۷ به ۲۵۲ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال در چهار ماهه نخست سال جاری برساند که گامی بزرگ برای موفقیت های آتی شرکت و اجرای برنامه های توسعه ای آن است.

در این نشست خبری مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شستا نیز از واگذاری ۲۴ شرکت تحت مدیریت شستا در بورس تا پایان سال خبر داد و افزود: شرکت های تحت مدیریت شستا (سرمایه گذاری تامین اجتماعی) از شرکت های موفق و سودده کشور هستند که به دلیل عدم اطلاع رسانی های مناسب تصور متفاوتی از آنها در ذهن سرمایه گذاران ایجاد شده است.

محمدی گفت: بیش از ۵۰ درصد عرضه های اولیه بورس در سال ۹۸ مربوط به شستاست که نمونه انها تاسیکو و هجرت هستند و اکنون اتفاقات بزرگی در هلدینگ های این مجموعه برای پیوستن به بورس در دست انجام است.