شهردار تبریز گفت: استفاده از کاربردهای فناوری فضایی و داده های ماهواره ای در حوزه های مختلف از جمله شهرسازی در دنیا در حال گسترش است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از پژوهشکده رانشگرهای فضایی ضمن اشاره به طرح ها و پروژه های ارزشمند انجام گرفته در پژوهشگاه فضایی اظهار داشت: فعالیت های این مجموعه تقویت باور انجام کارهای بزرگ در کشور را تداعی می کند.

شهردار تبریز گفت: استفاده از فناوری فضایی در جهان در حال گسترش است و ما نیز باید برای گسترش استفاده از این فناوری در موارد مختلف از جمله شهرسازی تلاش کنیم.

او کارهای صورت گرفته در این مرکز را بسیار ارزشمند خواند و گفت: مجموعه دستاوردهای این مرکز در سطح کلان باید اطلاع رسانی شود.

 شهردار تبریز ادامه داد: فعالیت های جوانان تبریزی در حوزه فضا برای همه مسئولین مایه غرور و افتخار است و بایستی فضایی ایجاد شود که دانش آموزان و دانشجویان از فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشکده بازدید کنند.

 ایرج شهین باهر با اشاره به تجربه آموزش فرهنگ شهروندی در مدارس تاکید کرد: باید تلاش کرد تا از طریق آموزش در مدارس دانش آموزان را با این فناوری آشنا کنیم و در این راستا تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شهرداری تبریز در اختیار پژوهشکده رانشگرهای فضایی قرارخواهد گرفت.