شهردار تبریز گفت: همایش «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» به هیچ وجه یک همایش ویترینی و رفع تکلیف نیست و معتقدیم که تمام اموری که شهرداری انجام می دهد باید منجر به عملیات و اجرا شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در جلسه هماهنگی همایش «شهر پایدار و گام دوم انقلاب، چالش ها، فرصت ها و کاربردها» با قدردانی از فعالیت کمیته های مختلف این همایش علمی، اظهار کرد: بلافاصله پس از اتمام فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن تبریز که بر ضرورت پیشگامی مردم تبریز در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند، هماهنگی های لازم برای برگزاری این همایش انجام شد و خوشبختانه اکنون شاهد برگزاری آن هستیم.
او پیشتازی تبریز در اجرایی کردن مفاد این بیانیه را نشان از فهم بالای مردم این شهر و تدبیر مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب باور دارند که مردم تبریز می توانند در عملیاتی کردن این بیانیه گام اول را بردارند برای همه ما باعث افتخار است و باید همایشی در خور شان این بیانیه برگزار شود.
او در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: استکبار جهانی و دشمنان ما مدام می گفتند که چهل سالگی، دوران پیری و ضعف انقلاب اسلامی ایران خواهد بود اما با درایت مقام معظم رهبری و صدور بیانیه گام دوم انقلاب، به واقع خونی تازه در رگ های انقلاب جریان یافت.  
ایرج شهین باهر با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب کامل ترین و جامع ترین نقشه راهبردی نظام جمهوری اسلامی برای آینده کشور است، افزود: تمامی دستگاه ها از جمله شهرداری ها باید برنامه های خود را با این بیانیه هماهنگ کنند.
او با تاکید بر ضرورت تبدیل کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب به دستورالعمل های اجرایی، بیان کرد: هماهنگی های لازم صورت گرفته تا خروجی این همایش به عنوان دستورالعمل هایی توسط وزارت کشور به شهرداری های سراسر کشور ابلاغ و عملیاتی شود.
شهردار تبریز در پایان اعلام کرد: این همایش ساعت ۸:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۹مردادماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.