نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز پایان کار همایش «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» را آغاز کار شهرداری و شورای شهر دانست.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری همایش «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» ضمن قدردانی از دست اندرکاران این همایش، برگزاری آن را یک اقدام مبارک خواند.

او ادامه داد: اگرچه با برگزاری همایش های تشریفاتی برای مطرح کردن بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه چندان موافق نیستیم اما این همایش، یک همایش کاملا علمی است که با حضور پررنگ دانشگاه ها و تولید ۴۰۰مقاله علمی در این زمینه همراه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین بیان کرد: در دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن سال گذشته، وعده دادم که ما در عمل به بیانیه گام دوم انقلاب جزو اولین ها باشیم و تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت پیشگام بودن مردم آذربایجان در تحقق این بیانیه، ما را در این مسیر مصمم تر کرد.

 او در ادامه گفت: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در مدیریت شهری که یکی از اهداف این همایش اعلام شده، یک اقدام ارزشمند است و در واقع بعد از برگزاری همایش است که وظایف اصلی شهرداری و شورای شهر تبریز آغاز می شود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مقالات، مغز یک همایش علمی به شمار می آیند، تصریح کرد: توجه جدی این همایش به بیانیه گام دوم انقلاب اقدامی مبارک است و اگر این گونه اقدامات برای دیگر سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هم انجام می شد، بی شک بسیاری از چالش های فکری و عملی در مسیر انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت.

او در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: اولین گام برای تحقق و عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، مطالعه دقیق آن است و بدون مطالعه و درک آن، نمی توان هیچ حرکت صحیحی انجام داد.