شهردار تبریز گفت: بیانیه گام دوم انقلاب را یک توصیه و نظریه نمی‌دانیم چرا که از دیدگاه ما این بیانیه یک دستورالعمل اجرایی است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر صبح امروز در نخستین همایش شهر پایدار و گام دوم انقلاب با بیان اینکه در دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری ایشان از مردم تبریز خواستند در گام دوم پیشگام باشند، اظهار داشت: پس از اتمام آن جلسه امیدبخش تصمیم به اجرای این همایش گرفتیم و در این پنج ماه تلاش گسترده‌ای برای اجرای آن انجام شد.

او گفت: از اینکه مقام معظم رهبری به مردم تبریز و آذربایجان اعتماد داشته و از آنها انتظار فعالیت دارند به خودمان می بالیم.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه غنای همایش به مقالات رسیده به دبیرخانه همایش است، تصریح کرد: بیانیه گام دوم از نظر ما یک توصیه نیست، این بیانیه یک دستورالعمل اجرایی است و امیدواریم خروجی این همایش در مدیریت شهری تاثیرگذار باشد.

او تصریح کرد: قصد و هدف شهرداری تبریز از برگزاری این همایش استخراج قوانین مدیریت شهری از متن بیانیه گام دوم است.

ایرج شهین باهر تاکید کرد: تمام هفت بند بیانیه مرتبط با مدیریت شهری بوده و باید به لایه های زیرین مدیریت شهری منتقل شود.

او متن بیانیه گام دوم را نگاه دقیق مقام معظم رهبری به گذشته و ارائه راهکار برای پیشرفت و شکوفایی در آینده دانست و گفت: اگر وزارت کشور با خروجی این همایش موافق باشد می‌توان آنها را به آیین نامه ‌های اجرایی برای تمام مدیریت‌های شهری تبدیل کرد.