شهردار تبریز عصر دیروز در دفاتر خبرگزاری مهر، خبرگزاری تسنیم، موسسه مطبوعاتی طوبی و خبرگزاری صدا و سیما حضور یافت و فرا رسیدن روز خبرنگار را به خبرنگاران این رسانه‌ها تبریک گفت.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین‌باهر در جمع خبرنگاران این رسانه‌ها اظهار کرد: خبرنگاری جزو مشاغل و حرفه‌هایی است که شاید برای شخص توجیه اقتصادی نداشته باشد اما برای توسعه و اعتلای جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ادامه داد: در حوزه شهری آنچه خبرنگاران می‌نویسند برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مدیران شهری خود را موظف می‌دانند که موارد مورد انتقاد خبرنگاران را در کم‌ترین زمان ممکن پیگیری و اصلاح کنند.

شهردار تبریز فضای آزاد اطلاع‌رسانی را عامل جلوگیری از بروز مشکلات و کاستی‌ها دانست و گفت: معتقدم اگر ۵۰سال پیش تمامی افراد به شکل امروزی به رسانه و شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشتند، هرگز عنوان باغ‌شهر در تبریز از بین نمی‌رفت.

ایرج شهین‌باهر از خبرنگاران به عنوان بهترین بازرسان عملکرد مدیران یاد کرد و افزود: تاکید ما همواره این است که مدیران شهری انتقادپذیر باشند اما در کنار این ضرورت داد که خبرنگاران نیز مسائل را با نگاهی تخصصی‌تر مطرح کنند.

او در پایان اعلام کرد: توجه به هفت توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب  حاکی از این است که خبرنگاران در تحقق تمام این توصیه‌ها می‌توانند نقش‌آفرین و موثر باشند.