شرح آنلاین - مسئول گروه باستان شناسی دانشگاه تهران عدم توجه مسئولان به ساخت و سازها و حفاری های مردم را از علل اصلی نابودی شهر تاریخی اوجان در شهرستان بستان آباد بیان کرد.

رحیم ولایتی در بازدید تعدادی از خبرنگاران و صاحب نظران از شهر تاریخی اوجان حفاری های مردم در کنار ساخت راه آهن تبریز-میانه و شهرک صنعتی بستان آباد در ارازی این شهر را موجب از بین رفتن و تخریب بیش از پیش این شهر دانسته و ورود مسئولان برای احیاء این شهر را خواستار شد.

وی با ابراز ناراحتی از عدم توجه مسئولان استانی و کشوری به این میراث گران بها گفت: متاسفانه تا حال حاظر سازمان میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری همکاری مناسبی برای احیا و حفاظت این شهر انجام نداده است و امیدواریم با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مساعدت هایی برای حفظ این بنا انجام گیرد.

رحیم شهرتی فر به عنوان تاریخ شناس طی بازدید از این شهر تاریخی توجه مسئولان کشوری به حفاظت از این میراث ماندگار و همچنین تملک اراضی این شهر را بسیار مهم عنوان کردند و حضور کاوشگران دانشگاه های تبریز در این پروژه را خواستار شد.

شایان ذکر است این شهر تاریخی که در زمان سلجوقیان بنا نهاده شده است در محدوده شهرستان بستان آباد استان آذربایجان شرقی با وسعت ۹۷ هکتار قرار دارد و بزرگترین شهر تاریخی شمال غرب کشور می باشد.