شرح آنلاین _ پس از تهدید به تحریم برج میلاد از سوی مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری به دلیل افزایش نرخ اجاره‌بها، مدیرعامل برج میلاد آمادگی این مجموعه را برای برگزاری کنسرت رایگان و همکاری با تهیه‌کنندگان اجراهای فاخر اعلام کرد.

مدیرعامل برج میلاد با اعلام حمایت این مجموعه از موسیقی کلاسیک، فاخر و سنتی گفت: نباید به موسیقی نگاه تجاری داشت.

مجتبی توسل توضیح داد: موسیقی سهم انکارناپذیری در فرهنگ جامعه دارد، بنابراین باید آن را از رانت و تجارت و دلالی دور نگاه داشت.

وی با بیان اینکه موسیقی هنر مردمی است و باید در دسترس عموم شهروندان قرار گیرد، افزود: یکی از اهداف برج میلاد بعنوان مرکز دیپلماسی فرهنگی و هنری، حمایت از توسعه فرهنگ و هنر این مرز و بوم است و در همین راستا نسبت به گذشته تخفیف‌های ویژه‌ای را برای اجرای موسیقی اصیل ایرانی در نظر گرفته‌ایم.

همچنین اگر تهیه‌کنندگان کنسرت‌های فاخر حاضر به برگزاری کنسرت رایگان برای علاقه‌مندان موسیقی باشند، ما نیز در همراهی با این حرکت  ارزشمند می‌توانیم سالن محل برگزاری را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار دهیم.

توسل ادامه داد : بدیهی است که این تخفیفات و تسهیلات ویژه به کسانی که نگاه تجاری به موسیقی دارند تعلق نمی‌گیرد و آن‌ها می‌توانند طبق روال عادی و بدون امتیاز خاصی از سالن‌های برج میلاد برای برگزاری کنسرت‌های خود استفاده کنند.

توسل تصریح کرد: در راستای سیاست‌های حمایتی برج میلاد، ارکستر فیلارمونیک شهر تهران در تابستان سال جاری با اجرای قطعات فاخر و با حضور چهره‌های برتر موسیقی کشور بر روی صحنه رفت و همچنین در حال حاضر به مناسبت ایام محرم برج میلاد سوگواره موسیقایی «وداع » را به خوانندگی حسام الدین سراج  و باکلام وحید جلیلوند بصورت رایگان برای عموم مردم روی صحنه دارد.

وی در پایان تاکید کرد: تخفیف‌هایی که پیش از این وجود داشته در حال حاضر به صورت هدفمند صرفا در خدمت موسیقی‌های کلاسیک، فاخر، اصیل ایرانی و برگزارکنندگانی که نگاه تجاری به هنر موسیقی ندارند، قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، روز گذشته مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری با ارسال نامه‌ای سرگشاده به مدیر برج میلاد ضمن انتقاد از افزایش نرخ اجاره بهای مرکز همایش‌های این مجموعه از تحریم برگزاری کنسرت‌ها در این مکان خبر داده بود.

 

الف_الف_۸۰