شرح آنلاین _ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر ایجاد تغییرات در محتوای نظام اموزشی گفت: محتوای کتب آموزش‌وپرورش دانشگاه و حوزه علمیه نیازمند تغییر است.

حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره درس‌هایی از قرآن که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه همه علم‌ها مفید نیستند و بیشتر مدرک‌هایی که فارغ‌التحصیلان می‌گیرند بی‌خاصیت هستند اظهار داشت: به غلط این موضوع رواج پیدا کرده است که یادگیری هر علمی برای انسان مناسب و با فایده است در صورتی که اینچنین نیست.

وی با اشاره به اینکه بهترین روش حکومت را اسلام برای بشریت معرفی کرده است، افزود: حکوت معصوم بر مردم و در زمان غیب ولی فقیه به دلیل اینکه فرد حاکم باید عادل باشد و کافر، مفسد و جاهل نباشد، بهترین نوع حکومت است و امروز جمهوری اسلامی ایران به لطف حکومت اسلامی و ولی فقیه عادل از بهترین نوع حکومت‌ها است که باید کشورهای اسلامی از آن الگوبرداری کنند.

قرائتی بیان داشت: عربستان نمونه کامل یک حکومت جانشینی است و اگر سران این کشور کمی غیرت امام خمینی(ره) را داشتند، هرگز به آمریکایی ها که رییس جمهورش بارها گفته که «عربستان گاو شیرده است و باید آن را دوشید» را به کشور خود راه نمی‌دادند و سران آل سعود باید بدانند که آمریکا به بهانه‌های مختلف به دنبال نفت و دلارهایشان است و به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

قرائتی با اشاره به کلام قرآن که فرموده است؛ دانستن بسیاری از چیزها برای انسان مضر نیز می باشد گفت: باید به درک و تعقل رسید و یادگیری علوم کاربردی را در درجه اول قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از قوانین خداوند و دین استفاده کنیم افزود: قوانینی که بشر وضع کرده است مشکلاتی دارد و قوانین الهی فطری هستند لذا به دلیل خالی بودن دست ما از اسلام است که به درستی از قوانین نمی توانیم بهره مند شویم و قوانین الهی مثل تعقل، مشورت و بندگی خدا هیچ گاه کهنه و بدون کاربرد نخواهند شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با انتقاد بر اینکه مسئولان جناح های مختلف مشکلات اساسی را حل نکرده اند بیان داشت: حتی با ادعای درست کردن مشکلات نیز برخی نتوانستند پس از گرفتن مسئولیت از پس مشکلات بر بیایند.

وی با تاکید بر ایجاد تغییرات در محتوای نظام اموزشی افزود: در آموزش‌وپرورش، دانشگاه و حوزه علمیه باید انقلاب صورت بگیرد و خاک آموزش‌وپرورش باید عوض شود و در محتوای کتاب‌های درسی کودتا شود.

 

الف_الف_۸۰