شرح آنلاین _ ماشین سازی می تواند با مدیریت جوان و پرتلاش به روز های اوج خود برگردد حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به تبریز در مسیر عزیمت به دادگستری استان، مسیر خود را برای بازدید سرزده از گروه ماشین سازی تبریز تغییر داد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه، بلافاصله بعد از ورود به استان آذربایجان شرقی به همراه نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی طی بازدیدی از پیش اعلام نشده در کارخانه ماشین سازی تبریز حاضر شد و از نزدیک در جریان آخرین روند تولید در این مجموعه صنعتی قرار گرفت.

در این بازدید، وی با حضور در خط تولید این شرکت از نزدیک با تلاش های کارکنان و مجموعه مدیریت آشنا شد و با اشاره به مشکلات گذشته این کارخانه، خطاب به کارگران و کارکنان این مجموعه گفت: این شرکت متاسفانه با مشکل واگذاری غیرکارشناسی روبرو بود که با اقدام به موقع مسئولین و حمایت های قوه قضائیه از حذف سهامدار بخش خصوصی و بازگشت این شرکت به سهام دار اصلی می توان به آینده این شرکت امیدوار بود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: نباید موانع تولید در هیچ کجا وجود داشته باشد و در سال رونق تولید نه فقط در سخن بلکه در عمل باید کاری کرد که تمامی کارگاه‌ها و کارخانجات و این مجموعه که نگین درخشانی در منطقه آذربایجان است بتوانند هرچه بیشتر درخشش داشته باشند و تولید روز به روز افزایش پیدا کند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اعتقاد و باورمان این است که فساد چوبی لای چرخ تولید است، گفت: هرجا فساد وجود داشته باشد تولید کم رونق و یا تعطیل خواهد شد و هر جا که مبارزه با فساد صورت گرفت چرخ‌های تولید پر حرکت‌تر و پر رونق‌تر می‌شود.

وی افزود: امیدواریم هر چه سریعتر با حل مشکلات در تعیین هئیت مدیره جدید شرکت و رفع موانع تولید، این شرکت را که از مهمترین شرکت ها و برند های معتبر صنعتی کشور و حتی بین الملل است از بلاتکلیفی آزاد شده و با مدیریت جوان و پر تلاش به همراه پرسنل متخصص خود بتواند با تولیدات مهم و با کیفیت بازوی صنعت و تولید کشور باشد.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره تلویحی به انعقاد بزرگترین قرارداد تاریخ کارخانه ماشین سازی با یک کشور خارجی بعد از مبارزه با فساد در این مجموعه، انعقاد قرارداد‌هایی بین کارخانه ماشین سازی تبریز و کشور‌های دیگر را بیانگر توانایی این مجموعه دانست و گفت: این مجموعه از نظر مکانیکی این توانایی را دارد که صد در صد تولید را از خودش داشته باشد. البته در زمینه اقدامات الکترونیکی ممکن است یک درصدی به استفاده از فناوری‌های دیگر نیاز داشته باشد؛ اما اینکه کار مکانیکی صد در صد مربوط به دستان توانای کارگران و متخصصان این منطقه و این کارخانه است، از افتخارات کارخانه ماشین سازی تبریز محسوب می‌شود

رئیس دستگاه قضا در پایان خطاب به مسئولین استانی، عنوان داشت: مقامات استانی آذربایجان شرقی باید پیگیر سریع مشکلات این شرکت از مسئولین ذیربط نظارت بوده و قوه قضائیه و شخص بنده نیز از هر گونه مساعدتی در این زمینه دریغ نخواهم داشت.

شرکت ماشین سازی تبریز با بیش از پنجاه سال سابقه تولید انواع ماشین‌های ابزار و ارائه مستمر خدمات پس از فروش در سطح کشور جزو کارخانجات قدیمی ایران محسوب می‌شود؛ اما این شرکت با سابقه طی سال‌های اخیر با مشکلات متعددی مواجه بوده است.

 

الف_الف_۸۰