مهر، شرح آنلاین - وزارت ورزش و جوانان عراق هم در ادامه موضعگیری فدراسیون فوتبال این کشور، بر امن بودن بصره و برگزاری بازی تیم ملی عراق و ایران در همین شهر خبر داد.

تیم های ملی فوتبال ایران و عراق طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار است در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت های آسیا روز ۲۳ آبان به مصاف هم بروند.

هرچند که به دلیل ناآرامی های عراق، برگزاری این بازی در بصره هنوز به صورت صد درصد قطعی نیست و گمانه زنی های زیادی در این ارتباط وجود دارد.

مسئولان فدراسیون فوتبال عراق بارها اعلام کرده اند که بصره امن است و هیچ ابلاغی از فیفا برای تغییر محل برگزاری مسابقه نداشته اند.

«طالب جابر» یکی از مدیران وزارت ورزش و جوانان عراق هم در راستای حمایت از فدراسیون فوتبال این کشور تاکید کرد که شهر بصره برای میزبانی از ایران و بحرین آماده است.

جابر گفت: «احمد ریاض» وزیر ورزش و جوانان پیگیر کار است تا برگزاری بازی در عراق به بهترین نحو صورت بگیرد. ورزشگاه بصره از همه نظر بخصوص برای تماشاگران و میزبانی عراق آماده است. هماهنگی و همکاری خوبی بین وزارت ورزش و مسئولان محلی شهر بصره برای برگزاری بازی تیم ملی عراق بر اساس استانداردهای فیفا وجود دارد.

مسئول امور مناطق وزارت ورزش عراق با اشاره به سفر هیات ایرانی و بازدید مسئولان فدراسیون ایران از امکانات شهر بصره، به نحوه آماده سازی استادیوم و حضور تماشاگران پرداخت و گفت: بازی عراق با هنگ کنگ پیام واضحی از سوی هواداران عراق و امنیت این کشور بود.