عضو هیات رئیسه مجلس محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای خلاف صریح برجام دانست و گفت: مردم انتظار تحولات مثبت و مستمر را دارند، از این رو از هرگونه اعمال فشار بر مردم و اقشار مختلف اجتناب شود. به گزارش  شرح آنلاینبه نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز(یک‌شنبه یکم بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی […]

عضو هیات رئیسه مجلس محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای خلاف صریح برجام دانست و گفت: مردم انتظار تحولات مثبت و مستمر را دارند، از این رو از هرگونه اعمال فشار بر مردم و اقشار مختلف اجتناب شود.
به گزارش  شرح آنلاینبه نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز(یک‌شنبه یکم بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س)، جایگاه ارزشمند پرستاران را ارج نهاد و اظهار داشت: این روزها شاهد اعتراض‌های چندین میلیونی مردم آمریکا و ملت‌های مختلف جهان علیه سیاست‌های آقای ترامپ هستیم، وی در اعتراض‌های محدود اخیر کشورمان پیام‌های مختلفی صادر می‌کرد اما چه پاسخی برای اعتراض‌های صدها برابر جهانیان علیه خود را دارد، وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ.
محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای خلاف صریح برجام است
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و کنگره امریکا به دنبال تحریم‌های جدیدی علیه ایران است که صراحتاً با کلیت برجام مخالفت دارد، ادامه داد: محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای خلاف صریح برجام است، نظارت ویژه دائمی مغایر برجام است که نظارت‌ها را در چارچوب آژانس تعیین کرده همچنین موضوع موشکی ایران ارتباطی با برجام ندارد.
وی اضافه کرد: اگر امریکایی‌ها می‌خواهند قانون جدید خلاف برجام تصویب کنند جامعه بین‌الملل باید این حق را برای جمهوری اسامی ایران قائل باشد که در تصمیمات خود تجدیدنظر کند، چرا باید برجامی که هیچ خاصیتی برای  ایرانیان ندارد اجرا شود.
مردم انتظار تحولات مثبت و مستمر را دارند
فرهنگی همچنین درخصوص حوادث اخیر ماه گذشته در کشور، گفت: نارضایتی‌های مختلفی در کشور وجود دارد، ضدانقلاب‌ها و مخالفان کشور نیز خواستند از مخالفان مربوط به نارضایتی‌ها بهره‌برداری کنند اما هوشیاری معترضان اصلی این اجازه را به آنها نداد و مانند همیشه مدیون ملت عزیز خود هستیم، اما مسوولان توجه داشته باشند که مردم انتظار تحولات مثبت و مستمر را دارند، از این رو همگان بر واقعیت‌های مشترک متمرکز شوند و پاسخ مناسبی به افکار عمومی داده شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قاطعیت در برخورد با مفاسد، توجه به مسائل معیشتی اقشار مختلف، توجه خاص به مسائل مربوط به اشتغال، حمایت از متقاضیان کار، حل مشکلات آموزش و پرورش و.. . ضروری است، توضیح داد: به نظر اینجانب در طرح یک فوریتی و ۱۰ ماده‌ای «تنظیم برخی از مقرارت اداری و مالی و پشتیبانی از آموزش و پرورش» پاسخ بخشی از این انتظارات نهفته است که حمایت تولید به صورت ملموس و واقعی از جمله این انتظارات است.
از هرگونه اعمال فشار بر مردم و اقشار مختلف اجتناب شود
وی همچنین در مورد بودجه سال آینده نیز گفت: هر آنچه مربوط به اعمال عدالت در پرداختی‌ها است در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ تصویب شده، از این رو باید مورد حمایت قرار گیرد و از هرگونه اعمال فشار بر مردم و اقشار مختلف اجتناب شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها قانون دارد و در قانون برنامه نیز اجازه تداوم آن داده شده است، مطرح کرد: چه ضرورتی بر تصویب احکامی مغایر با برنامه ششم در قانون برنامه بودجه در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد.
انتقاد از بی‌توجهی مالی دولت به تبریز ۲۰۱۸/ کمیسیون تلفیق جبران کند
نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین با انتقاد به دولت درخصوص اینکه به وعهده‎های خود برای حمایت از اتفاق فرهنگی تبریز۲۰۱۸ به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در بودجه سال ۹۷ عمل نکرده است، افزود: معلوم نیست این فرصت چند دهه دیگر دوباره نصیب یکی از شهرهای ایران شود، از این رو بی‌توجهی به آن قابل قبول نیست به همین دلیل از مجلس و کمیسیون تلفیق انتظار جبران این کاستی را داریم.
فرهنگی همچنین درخصوص کارخانه ماشین‌سازی تبریز، گفت: این کارخانه از صنایع مهم کشور است و انتظار داریم دولت تصمیم درستی را برای این کارخانه و به‌نفع تولید صنعت کشور اتخاذ کند و این کارخانه مهم از وضعیتی که در آن گرفتار شده است رهایی یابد.
پیگیری قضائیه حادثه تلخ قطار تبریز- مشهد
وی همچنین درخصوص حادثه تلخ قطار تبریز- مشهد، بیان کرد: انتظار است کمیسیون عمران مجلس در ارائه گزارش تکمیلی خود تسریع کند و از قوه‌قضائیه انتظار می‌رود احکام روشن و قاطعی منطبق با قانون صادر کند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان برای استمرار روند توسعه و پیشرفت کشور به‌ویژه در حوزه رفاهی و عمرانی، عملیاتی شدن عدالت در پرداخت‌ها، در اولویت قرار گرفتن تولید، اشتغال همه متقاضیان کار، گسترش فرهنگ و دانش، برچیده شدن فساد و اینکه هر ایرانی در هر نقطه از جهان به کشور خود افتخار کند ابراز امیدواری کرد.