شرح آنلاین - شهر اسکو یکی از کهن ترین شهر های استان با مردمی فرهنگی است. مردمان این منطقه همیشه در حال تلاش برای تربیت افرادی با آگاهی و بصیرت بالا هستند. این ویژگی همیشه باعث این شده تا مسؤولان شهری و حتی استانی و کشوری از مردم اسکو با صفاتی نظیر مردمی فرهنگی و نخبه پرور یاد کنند. بصیرت و آگاهی اسکویی ها همیشه یار و یاور مسؤولان نظام بوده و همیشه از علم و فرهنگ مردم اسکو در جهت پیشرفت و آبادانی کشور بهره ها برده اند.

در کنار همه ویژگی های مردم اسکو یک ویژگی مهم نیز وجود دارد و آن روحیه مطالبه گری از مسؤولان است. روحیه ای که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای در فرمایشات خویش همیشه به آن تاکید دارند. با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به حضور جوانان در عرصه های مختلف تاکید کرده و خواستار مشارکت جوانان در مسؤولیت های مختلف نظام هستند طبق نقشه راه ترسیم شده مطالبه گری و حضور در میدان های خدمت رسانی یکی از وظایف این نسل در نیم قرن دوم عمر انقلاب اسلامی است.

طی یک سال گذشته مردم اسکو شاهد انتخاب فرماندار و شهردار جوان برای شهر خود بودند که باعث خرسندی و خوشحالی بسیاری از جوانان شهر شد چرا که به زعم آنها جوانان در حال دیده شدن از سوی مسؤولان و پیدا کردن فرصت خدمتگزاری به مردم در بدنه انقلاب اسلامی را پیدا کرده اند.

مردم اسکو معتقدند که مسؤول جوان، پر انرژی و نترس در جهت حفظ منافع شهر و شهرستان تلاش می کند و انتخاب دو مسؤول جوان و تاثیر گذار برای اسکو امید ها را در دل مردم بیش از پیش روشن تر کرده است.

اما سوال اینجاست چرا علی رغم تاکیدات قانونی شاهد حضور و اسکان خانواده آنها در شهر و شهرستان اسکو نیستیم؟ گاه دلایلی منطقی برای حضور نیافتن آنها بیان می شود اما نادیده گرفتن قانون همیشه و در همه جا حاشیه ساز بوده و عملکردها را حتی اگر خوب بوده باشد به دلیل نقض قانون زیر سوال می برد.

نادیده گرفتن همین ماده قانونی بارها در اسکو مورد سوال مطالبه گران و کنشگران اجتماعی این شهر و شهرستان بوده است. سوالی که ریشه در تجربیات تلخ گذشته سایر شهرها و شهرستان ها دارد.

زلزله دیشب آذربایجان شرقی بار دیگر این سوال را ذهن ها پر رنگ تر کرده که اگر خسارتی از بابت این زمین لرزه دامن شهرستان را می گرفت مردم عادی چقدر باید منتظر مسؤولان خود می ماندند تا با تشکیل ستاد بحران به درد آنها رسیدگی شود.

این انتقاد نه از سر مچ گیری و سهم خواهی بلکه از سر یک دغدغه برادرانه در حق هم نسلانی است که فرصت خدمت را به دست آورده اند و باید نمایندگان خوبی برای نسل سوم انقلاب باشند. نسلی که همیشه از درد بی عدالتی ها در حق خود نالیده و آسیب ها دیده و در ادامه دل گویه های خود همیشه بر قانون و نحوه اجرای صحیح آن انگشت مطالبه گری نهاده است.

عدم رعایت قانون یعنی تجویز دارو توسط غیر متخصص برای بیمار که از شانس خوب تجویز کننده افاقه کرده است اما هر آن باید انتظار عواقب جانبی آن را داشت. جامعه امروزی ما باید بر اساس قانون و قانونمداران شکل گیرد آن چه که با انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه شکل ملموس تری به خود گرفته و تبدیل به یک ارده ملی شده است.

جناب فرماندار و شهردار اسکو برادران گرامی آقایان مهندس رضی منش و مهندس قنبری مردم فهیم اسکو قطعا مهمان نوازان خوبی برای شما و خانواده خوبتان خواهند بود و جای شما در جمع صمیمی این مردم خالی است . به عنوان یک خبرنگار دوستانه و برادرانه برای حضور خانواده عزیزتان در این شهرستان و شهر اسکو به نمایندگی از تمام مردم و به ویژه جوانان انقلابی آن دعوت می کنم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا خانواده هایتان خاطرات شیرینی از این شهر برای خودشان به یادگار ببرند.

بر اساس فرهنگ اسلامی مومن نباید خود را در معرض اتهام قرار دهد . حضور نیافتن شما در این شهر و شهرستان خود به خود ایجاد حاشیه می کند و عملکرد مناسبتان را تضعیف می کند. مردم اسکو معتقدند اگر شما در بین آنها زندگی کنید قطعا عملکردتان نیز ارتقاء می یابد و آبروی این شهرستان خواهید شد. با سکونت خود در این شهر به دغدغه مندی قانونی مردم اسکو خاتمه دهید آغوش اسکویی ها برای شما باز است.