شهر باتومی که لقب پایتخت تابستانی را دارد یکی از شهرهای زیبا و پرطرفدار گرجستان است. این شهر پر است از مکانهای تاریخی و فرهنگی و همچنین طبیعت بسیار زیبا که همه و همه باعث جذب گردشگران بیشماری گردیده است .در ادامه بعضی از این جاذبه ها را معرفی می کنیم .

موزه استالین (Stalin Museum)

 

موزه استالین در تور گرجستان محل خانه قدیمی او قرار دارد  .ایشان که از رهبران شوروی سابق و اهل گرجستان بوده است بین سال‌های ۱۹۰۱ و ۱۹۰۲، تنها برای چند ماه در این ساختمان ساکن بوده است . و همچینی برای احقاق حقوق کارگران از جمله کارگران قیرکار کمک فراوانی کرده است. و از همین لحاظ مورد توجه مردم این کشور است .این خانه در حال حاضر تبدیل به موزه‌ای شده که برخی وسایل شخصی استالین، که در این خانه به جای مانده را، در معرض دید عموم و به نمایش گذاشته است.

تندیس مدیا (Medea Monument)

 

به گزارش سفر باتو ، این تندیس زیبا برگرفته از افسانه های کهن رومی است که اکنون به مکانی برای گردشگری تبدیل شده است . «مدیا» نام شاهزاده‌ای در اساطیر و داستان‌های یونان اهل «کولخیس» در کشور گرجستان بوده است. در این افسانه آمده است : هنگامی که «یاسون» (Jason) برای پیدا کردن «پشم زرین» به «کولخیس» می‌آید، مدیا عاشق او می‌شود و به او در یافتن «پشم زرین» کمک می‌کند. در راه یافتن پشم زرین، این دو با هم می‌گریزند و مخفیانه ازدواج می‌کنند. بعدها «یاسون»، «مدیا» را رها می‌کند تا با دختر «کرئون» (Creon) ازدواج کند، سپس مدیا از شدت حسادت و خشم، دختر کرئون، خود کرئون و فرزندان خود را می‌کشد.

بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

 

به گزارش سفر باتو ، این امکان زیبا در واقع پارکی به طول یک و نیم کیلومتر است . مملو از مسیرهای پیاده‌روی، درختان زیبا، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب ساحلی است که همه و همه برای گردشگران بسیار لذت بخش است .این بلوار طولانی تا مقابل ساحل اصلی این شهر کشیده شده است. و وجود چرخ و فلکی غول پیکر که در این پارک وجود دارد، به جذابیت‌های آن افزوده است.

پارک میراکل (Miracle Park)

 

پارک میراکل یکی از دیدنی ترین و پر بازدید ترین مراکز تفریحی شهر کشور گرجستان است . که در قلب آن واقع شده است و ساختمان‌هایی با معماری مدرن و جذاب در آن به چشم می‌خورند. از جمله مهم ترین این ساختمان‌ها می‌توان به هتل رادیسون بلو (Radisson Blu Hotel)، مرکز تجاری باتومی، برج الفبا (Alphabetic Tower) و فانوس دریایی باتومی اشاره کرد. همچنین در طول سال  این پارک میزبان کنسرت‌ها و فستیوال‌های گوناگون نیز هست و در تابستان نیز جشنواره موسیقی الکترونیک در این پارک برگزار می‌شود.

 

قلعه گونیو (Gonio)

 

قلعه گونیو یکی از آثار تاریخی و فرهنگی این شهر به شمار می آید و در پانزده کیلومتری شهر باتومی در روستایی قدیمی و زیبا به همین نام واقع شده است. قدمت این قلعه به قرن‌های پانزدهم تا هجدهم میلادی بازمی‌گردد. مقبره‌ای در این قلعه وجود دارد که برخی بر این باورند که متعلق به یکی از حواریون حضرت مسیح است. گفتنی است گشت و گذار در این منطقه‌ تاریخی خالی از لطف نیست و همچنین ضمن گشت و گذار از قلعه و روستای آن ، اطلاعات جالبی در مورد تاریخچه‌ قلعه بدست خواهید آورد.

میدان پیازا (Piazza Square)

 

میدان پیازا از پر طرفدارترین مراکز تاریخی شهر است که سبک معماری ایتالیایی دارد .و یکی از زیباترین مناطق دیدنی و تفریحی در باتومی است دور تا دور این میدان را یک هتل، دو رستوران و یک کافه احاطه کرده‌اند. موسیقی زنده نیز هر روزه در این میدان اجرا می‌شود .

پارک آبی باتومی (Aquapark)

 

پارک آبی باتومی یکی از مکانهای تفریحی شهر است که در سه کیلومتری مرکز شهر واقع است . این پارک مجهز به  انواع سرسره‌های آبی و استخرهایی برای بازی و سرگرمی است .رستوران و کافه و همچنین اینترنت و پارکینگ در این مجموعه فراهم شده است تا گردشگران بتوانند تفریح در مکانی سرشار از هیجان را با خیال راحت تجربه کنند. در کنار خط ساحلی قرار دارد پس میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید و لذت قدم زدن کنار ساحل و تماشای غروب آفتاب را تجربه کنید.

میدان اروپا (Europe Square)

 

در این شهر میدان‌های زیبای زیادی وجود دارد که اطراف آن‌ها ساختمان‌های بلند و قدیمی قرار دارند اما میدان اروپا یکی از پربازدید ترین آنهاست . بعلاوه تندیس زیبای مدیا در همین مکان واقع شده است . همچنین در اطراف آن قلعه‌ تاریخی و یک ساعت نجومی قرار دارد.

موزه باستان شناسی باتومی (Archaeological Museum)

 

این موزه باستان شناسی یکی از قدیمی‌ترین مکانهای تاریخی و فرهنگی شهر است که در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده است. در این موزه مجموعه‌ای از تندیس‌های فرهنگ‌های ملل و آثار باستانی متعدد در حدود  ۲۲٬۸۰۰ قلم قرار دارد .

دلفیناریوم باتومی (Dolphinarium)

 

این مکان تفریحی با ظرفیتی در حدود ۷۰۰ نفر مکانی شاد و دیدنی برای تماشای دلفین‌ها در شهر باتومی است. و روزانه در حدود سی  اجرای مختلف را به نمایش می گذارد . ضمنا بعد از تماشای این اجرای هیجان‌انگیز از آکواریوم دیدنی باتومی نیز می‌توانید دیدن کنید.

 

انتهای گزارش آگهی/

  • نویسنده : سفر با تو
  • منبع خبر : شرح آنلاین