شهر دبی همواره هر ساله مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد که برای تفریح و دیدن جاذبه های گردشگری این شهر امارات متحده عربی به این شهر مراجعه می کنند. دبی یکی از شهرهای امارات متحده عربی است که به علت پیشرفت زیاد و ساخت و ساز های بسیار یکی از شهرهای پیشرفته به شمار می رود و یکی از شهرهای امروزی و مدرن است.

همانطور که گفتیم گردشگران بسیاری به دبی و تور دبی  مراجعه می کند  که ممکن است آشنایی کاملی با این شهر و جاذبه های گردشگری آن نداشته باشند از این رو در این مقاله می خواهیم یکی از جاذبه های گردشگری شهر دبی را با عنوان سومین برج بلند جهان برج العرب دبی معرفی کنیم.

برج العرب دبی سومین هتل بلند هان

هتل برج العرب در کشور امارات متحده عربی در شهر دبی واقع شده است. این هتل لوکس جهانی در فاصله ۲۸۰ متر از ساحل جمیرا دبی واقع شده است و با یک پل اختصاصی به این ساحل دبی وصل می شود. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده‌است. تمام این ۳۲۱ متر قابل سکونت نیست و نزدیک به ۱۲۵ متر از بالای برج العرب، تنها نمای آن می باشد.

به گزارش سفر باتو ،  کوچک ‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. اتاق ۷۸۰ متری هتل برج العرب که در بالا به آن اشاره شد را می توان یک کاخ سلطنتی دانست.  بیش از ۱ میلیارد دلار برای ساخت این هتل خرج شده است البته ناگفته نماند که  برای جبران هزینه‌ها ی ساخت تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای ۴۰۰ سال اجاره شوند.هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک ‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست.

معماری ظاهری هتل برج العرب

گفتنی است که طراحان آن را به شکل بادبان کشتی های عربی ساخته اند. جالب است بدانید که ارتفاع هتل برج العرب دبی از ارتفاع برج ایفل بلندتر است و تنها ۶۰ متر از ساختمان امپایر استیتز در آمریکا کوتاه‌تر است.

معماری داخلی هتل برج العرب دبی

نزدیک به ۷۰۰۰۰ متر مکعب بتون و ۹ تن فولاد در ساخت برج العرب دبی استفاده شده است. تقریبا ۱۷۹۰ متر مربع از ورقه های طلای ۲۴ عیار را برای تزیین فضای داخلی این هتل شگفت انگیز مورد استفاده قرار داده اند. از جمله امکانات داخل این اتاق می توان به سینمای داخل سالن، کتابخانه، دو حمام که هر کدام یک جکوزی و پنج دوش مجزا دارند و هر آنچه داخل یک کاخ قابل تصور باشد، اشاره کرد. دیگر امکانات هتل برج العرب دبی می توان به سه آکواریوم بزرگ با ۵۰ گونه مختلف ماهی، اتاقی با ۲۹۰۰۰ قطعه کریستال برند سوآرسکی که به شکل کهکشان راه شیری طراحی شده است، رستوران های بسیار مجلل با انواع غذاهای بسیار گران و خاص، باشگاه فول امکانات که به عنوان لوکس ترین باشگاه جهان شناخته می شود و … اشاره کرد.

همچنین هتل برج العرب در دبی به یک باند هلیکوپتر مجهز شده که برای مدتی زمین تنیس بوده است .مسافران اختصاصی این هتل با هلیکوپتر از فرودگاه به آن منتقل می‌شوند و گاهی نیز اگر اتاق‌های گران قیمت هتل برج العرب دبی را کرایه کنند، یک هلیکوپتر اسکورت نظامی آنها را از فرودگاه دبی تا هتل بدرقه خواهد کرد.

امکانات اتاق های برج العرب دبی

این هتل مجلل وزیبا در قلب دبی واقع شده است واز مشهورترین و گرانترین هتل های دنیا می باشد اتاق ها دارای یک اتاق نشیمن ، آشپزخانه و حمام هستند. تهویه هوا درجه حرارت مناسب را تضمین می کند. بیشتر واحدها دارای منظره دریا هستند. اتاق ها دارای یک تختخواب بزرگ یا یک مبل تخت خواب شوهستند. تخت های جداگانه در دسترس است. برای مهمانان جوان تر می توان تختخواب کودک و تخت اضافه درخواست کرد.

رستوران های هتل برج العرب دبی

هتل برج العرب دارای رستوران  های متنوعی است که از میان آن ها می توان به رستوران ناتان اوت، رستوران ال منتها، رستوران باب ال یام اشاره کرد.

 

خدمات رفاهی هتل برج العرب دبی

از میان خدمات رفاهی موجود در هتل برج العرب دبی می توان به وجود خدمات عروسی، آسانسور، وجود صرافی و تبدیل ارز، اینترنت وای فای رایگان، کافی نت، اتاق ملاقات، انبار چمدان، فضایی برای افراد غیر سیگاری، خدمات کرایه ماشین، خود پرداز، روزنامه در لابی و همچنین فروشگاه اشار کرد. ویلچر و تمامی خدمات برای افراد ناتوان،

کتابخانه، یک باغ زیبا، خدمات عروسی و سالن آرایش و زیبایی و دستگاه خودپرداز بانک از دیگر امکانات این هتل است. کارکنان چند زبانه این هتل به زبان های عربی، آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، هلندی و روسی صحبت می کنند. برای پذیرش و اخذ اتاق می توانید از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۴:۰۰ اقدام کنید و جهت تحویل دادن اتاق باید تا قبل از ساعت ۱۲:۰۰ اقدام کنید. همچنین خدمات اتاق ۲۴ ساعته در دسترس است.

امکانات تفریحی هتل برج العرب دبی

در این هتل ۵ ستاره امکانات تفریحی از جمله باشگاه کودکان و نوجوانان، کلاس های یوگا، استخر داخل سالن (تمام سال)، استخر در فضای باز (تمام سال)، آبگرم و مرکز سلامتی (هزینه اضافی)، خدمات زیبایی، مرکز تناسب اندام و سونا وجود دارد و همچنین این هتل برج العرب دبی دارای منطقه ساحلی خصوصی، تراس، باغ، کتابخانه و یک کافه می باشد که مهمانان این هتل می توانند از محیط دلنشین آن استفاده کنند و نوشیدنی دلخواه خود را سفارش دهند.

رستوران های هتل برج العرب دبی

از میان رستوران های موجود در برج العرب دبی می توان به رستوران ناتان اوت لو و رستوران ال یوان و رستوران المنتها و بوفه رستوران باب ال یام اشاره کرد.

 

امکانات اتاق های هتل برج العرب دبی

اتاق های برج العرب دبی همه دارای امکاناتی پیشرفته هستند که از میان آن ها می توان به دیوارهای ضد صدا و اینترنت وای فای بدون هزینه اضافی، ملافه های ضد آلرژی، منوی بالش، روزنامه های رایگان، یخچال، گاوصندوق های ضد آلرژی، سرویس خواب با کیفیت، تلفن و تلویزیون صفحه تخت که شبکه های جهانی را پوشش می دهد، قهوه و چای ساز، ماکروویو و میز مطالعه، دوش و وان، لوازم آرایشی بهداشتی نظیر شامپو، صابون، حوله و … و سشوار اشاره کرد.

انواع اتاق های هتل برج العرب دبی

اتاق ها و سوییت های هتل برج العرب دبی به چند دسته تقسیم می شود که می توان آن ها را با نام های سوییت دولوکس با یک اتاق خواب، سوییت دولوکس تویین با یک اتاق خواب، سوییت پانورامیک با یک اتاق خواب و سوییت دولوکس با دو اتاق خواب معرفی کرد.

 

انتهای گزارش آگهی/

  • نویسنده : سفر با تو
  • منبع خبر : شرح آنلاین