یکی از بهترین کشور ها برای تور اروپا کشور سوئیس است. سوئیس را می توان معدن جاذبه های گردشگری اروپا دانست و به همین جهت به این کشور لقب بهشت اروپا را داده اند. از جاذبه های گردشگری بسیار خوب سوئیس می توان به کوهستان ماترهورن، دریاچه ژنو، شهر اینترلاکن، قلعه چیلون، دریاچه لوگانو، شهر برن و بسیاری از مناطق دیگر اشاره کرد.

سوئیس یک کشور کوچک اما با مناطق گردشگری فراوان است. به دلیل جاذبه های گردشگری فراوان و بسیار زیبا در سوئیس، به این کشور لقب “بهشت اروپا” را اهدا کرده اند. سوئیس دارای شهر های زیبا، دریاچه، رشته کوه های پوشیده از برف و بسیاری از زیبایی های دیگر است. اکثر مردم این کشور را به نام زادگاه گردشگری زمستانی می شناسند چرا که در زمستان بسیار زیبا و دیدنی با سرگرمی های فران است که در ادامه مطلب بشتر به آن می پردازیم.

ماترهورن، زرمات

مطمئناً یکی از بهترین سوژه ها برای عکاسی در تور لحظه آخری سفر باتو از کوهستان در این جهان، کوه باشکوه ماترهورن است. این کوه غول پیکر، معروف ترین قله در رشته کوه آلپ و جذاب ترین جاذبه گردشگری در سوئیس است. این کوه هم مرز با کشور ایتالیا است. ماترهورن به دلیل ارتفاع زیاد(۴۴۷۸ متر) و شکوه بسیار، سالانه کوهنوردان زیادی را برای صعود از قله به سمت خود می کشاند. به هین دلیل تله کابین ها به طور مرتب کوهنوردان را در تابستان و اسکی باز ها را در زمستان به ایستگاه کوه ماترهورن در زرمات می برند. در دامنه کوه ماترهورن دهکده زیبای زرمات با چشم اندازی خیره کننده واقع شده است. این دهکده  یک اقامتگاه بین المللی است و دارای تمامی امکانات رفاهی از قبیل رستوران های عالی، هتل های بین المللی و تفریحات سرگرم کننده می باشد.

 

قلعه چیلون

این قلعه در کنار ساحل دریاچه ژنو در نزدیکی مونتروکس واقع شده است. این قلعه شهرت بسیاری در میان هنرمندان و نویسندگان قرن های مختلف دارد و می توان گفت که این قلعه به نوعی الهام بخش آنها بوده است. هنرمندان معروفی همچون لرد بایرن، ویکتور هگو و ژان ژاک روسو در دوره خود درباره این قلعه تحسین برانگیز مطالب متنوعی نوشتند. قلعه چیلیون در قرن ۱۲ بنا شده است. نکته جالب این است که هیچ یک از برج ها، قنات ها، اتاق ها، تزئینات، مبلمان، نقاشی ها و چیز های دیگر از آن زمان تغییری نکرده و هیچ آسیبی ندیده اند.

 

پارک ملی سوئیس

پارک ملی سوئیس با برخورداری از بیش از۱۷۰ کیلومتر مربع از مناظر طبیعی دست نخورده یخچال‌های طبیعی، مراتع سرسبز، آبشارهای مرتفع و جنگل های زیبا‌، بدون تردید یکی از برترین مناطق گردشگری سوئیس است. این پارک زیستگاه بیش ار ۵۰۰۰ گونه حیوانات و ۱۰۰ گونه مختلف پرندگان است. اگر قصد سفر به سوئیس را دارید به شما پیشنهاد می کنم حتما بازدید از پارک ملی سوئیس را در برنامه خود قرار دهید.

 

دریاچه ژنو

دریاچه فیروزه ای ژنو از شرق به لوزان و از غرب به شهر ژنو برخورد می کند. شهر ژنو سومین شهر بزرگ سوئیس است که بین دو کوه پوشیده از برف واقع شده است. دریاچه ژنو یکی از اماکن توریستی مشهور سوئیس است که با تفریگاه ها، پارک ‌ها و باغ‌ های مختلف احاطه شده و  نقطه‌ای زیبا برای گشت و گذار در ساختمان ‌های تاریخی این منطقه به حساب می آید. جالب است بدانید که در دامنه کوه‌های آلپ و در کنار دریاچه ژنو، هرساله مونتروکس میزبان فستیوال جهانی موزیک جاز در ماه‌های جون و جولای است.

 

دریاچه زیبای لوگانو

این دریاچه در مرز ایتالیا و سوئیس قرار دارد. نکته جالب اینجاست که این منطقه، تنها منطقه ای در سوئیس است که زبان رسمی مردم آن ایتالیایی است. با اینکه در منطقه لوگانو از دوردست ها قله های پوشیده از برف به چشم می خورد اما آب و هوای معتدلی دارد و می توان از خاک آن محصولات خوبی برداشت کرد. لوگانو می تواند به عنوان مرکز اقتصادی و بزرگترین و مهم‌ترین شهر تیسینوی سوئیس، یک اقامتگاه تابستانی محبوب در میان بازدیدکنندگان باشد. گردشگران می‌توانند هنگام سفر خود به سوئیس از ساختمان‌های تاریخی با سبک معماری نئوکلاسیک و موزه ‌های شهر بازدید کنند.

آبشار راین

آبشار راین بزرگترین آبشار اروپا، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سوئیس است. این آبشار در شمالی ترین نقطه سوئیس در نزدیکی شهر شاف هاوسن واقع شده است. ارتفاع این آبشار غول پیکر چیزی بیش از ۱۵۰ متر است. این مکان توریستی برای کسانی که اهل ماجراجویی هستند و دل و جرأت بالایی دارند بسیار مناسب است. زیرا گردشگران علاقه مند می توانند با کرایه قایق شخصی به دل رودخانه بزنند.

 

اینترلاکن

بی‌ علت نیست که به کشور کوچکی همچون سوئیس بهشت اروپا می‌گویند. این نام گذاری به خاطر این است که جاذبه ‌های توریستی این کشور در تمام فصول سال به قدری زیاد است که مطمئنا یکبار سفر به سوئیس برای دیدن تمامی جاذبه های آن کافی نخواهد بود. یکی دیگر از مناطق گردشگری بسیار محبوب سوئیس اینترلاکن می باشد. اینترلاکن در میان دو دریاچه به نام های تون و برینز واقع شده  که به عنوان یکی از محبوب ترین اقامتگاه های تفریحی تابستانه شناخته می شود. قله های کوهستانی مون و جانگ فرا در نزدیکی شهر اینترلاکن فرصت بسیار خوبی را برای علاقه مندان به کوهنوردی  و ماجراجویان ارتفاعات کوه های آلپ فراهم می کند تا اوج لذت را از سفر خود ببرند.

 

انتهای گزارش آگهی/

 

 

 

 

 

  • نویسنده : سفر با تو
  • منبع خبر : شرح آنلاین