تشکیلات آزاد سازی اراضی اشغالی قره باغ جمهوری آذربایجان موسوم به « قات » در اسرائیل اقدام به ایجاد دفتر نمایندگی کرد.

ریاست این دفتر را گرمان حسین او از چهره های فرهنگی و نیروهای سابق نظامی در مناقشه قره باغ بر عهده دارد.

ایجاد این نمایندگی در داخل اراضی اشغالی فلسطین در حالی صورت می گیرد که مسؤولان این تشکیلات، مدام در سخنرانی های خود برای جلب افکار عمومی جهان اسلام، اشغال قره باغ و فلسطین را توامان مورد توجه قرار می دادند اما حضور آنان در اراضی فلسطین اشغالی و دست به دامان دشمن شماره یک جهان اسلام شدن حاکی از عدم ثبات عقیدتی اعضای تشکیلات آزاد سازی قره باغ است.

این تشکیلات شبه سیاسی فعالیت خود را از سال ۱۹۹۳ با نام حرکت آزادی بخش قره باغ آغاز کرد و سپس به تشکیلات آزاد سازی قره باغ تغییر نام داد و با رهبری « آکف نقی » در کشورهایی مانند ایران، ترکیه و روسیه کنفرانس هایی درباره قره باغ برگزار کرده است.

نکته جالب، مواضع قبلی این تشکیلات در برابر رژیم اشغالگر قدس بود. این تشکیلات پیش از این در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تجمعات اعتراضی در مقابل سفارت این کشور جعلی در باکو برگزار کرده بود اما هم اینک با پناه بردن به دامن یک رژیم کودک کش در صدد کسب وجهه برای خود است.

آکف نقی که به همراه هیئتی از اعضای این تشکیلات چندی پیش در همایش قره باغ و دنیای اسلام در تبریز حضور یافته بود مدام از اهمیت دنیای اسلام برای آزادسازی قره باغ سخن می گفت و اینکه قره باغ نیز مانند فلسطین به اشغال دشمنان اسلام در آمده است اما اینک با این اقدام خود تنها برای جلب نظر لابی یهود در برابر لابی ارامنه در محافل جهانی به یکباره به تمام باورهای پیشین خود پشت کرده است.

جمهوری اسلامی ایران نیز در طول این مدت حمایت های بی شائبه ای از این تشکیلات انجام داده تا حق مسلم مردم مسلمان جمهوری آذربایجان از مجراهای دیپلماتیک به جهان شناسانده و محقق شود اما رفتار دوگانه مسؤولان « قات » حاکی از عدم احترام و قدرشناسی به فعالیت های صلح جویانه کشورمان در مناقشه قره باغ است و البته اتهام زنی های طرف های آذری به کشورمان در طول این سالها ادامه داشته و دارد.

  • نویسنده : میثم عبدی
  • منبع خبر : شرح آنلاین