فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به افزایش میزان آلودگی هوای شهرستان اسکو به لزوم راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهرستان تاکید کرد.

بابک رضی منش در گفت و گو با خبرنگار شرح آنلاین اظهار داشت: استقرار اکثر واحدهای صنعتی در محدوده شهرستان و آلاینده‌های جوی نیروگاه حرارتی تبریز و سایر کارخانه‌های بزرگ در حاشیه شهرستان، وجود شهر جدید سهند با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در محدوده تقسیمات سیاسی شهرستان ضرورت رصد و پایش مدوام وضعیت آلودگی هوا را حائز اهمیت نموده است.

وی با بیان اینکه محور ایلخچی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را به آذربایجان شرقی وصل می‌کند افزود: محورهای رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از ۳۳ میلیون و ۵۹۲ هزار تردد، به عنوان پرترافیک ترین محورهای ارتباطی استان است.

فرماندار اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: این شهرستان به رغم نزدیکی به تبریز و به لحاظ جغرافیایی و همجواری با نیروگاه حرارتی تبریز، هنوز بدون ایستگاه سنجش آلودگی هواست و با توجه به موقعیت این شهرستان، نصب ایستگاه سنجش آلودگی هوا اهمیت بالایی دارد.

رضی منش عنوان کرد: با توجه به آثار مخرب آلودگی هوا بر سیستم تنفسی و سلامت شهروندان به ویژه گروه‌های حساس مانند کودکان، زنان باردار و سالمندان راه اندازی این سامانه در جهت اطلاع رسانی و تأمین سلامت مردم بسیار مؤثر است.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود دستگاه‌های سنجش آلایندگی در شهرستان‌هایی که به محیط‌های صنعتی نزدیک هستند ضروری است که در این خصوص اقدامات لازم و اولیه از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان اسکو هیچ گونه ایستگاه سنجش آلودگی هوا به صورت آنلاین وجود ندارد و این ضرورت دیده می‌شود که این دستگاه‌ها با مشارکت واحدهای بزرگ صنعتی و با همکاری شهرداری‌ها و واحدهای دارای پتانسیل آلودگی ایجاد شود و تعامل و همکاری خود با حفاظت محیط زیست را افزایش دهند تا این سازمان نسبت به شناسایی مشکلات زیست محیطی اقدام و در جهت رفع آن تلاش کند.

  • منبع خبر : شرح آنلاین