مسئولان آمریکایی پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی اقدام به انجام اقداماتی گسترده در سطح منطقه کردند.

فاکس نیوز: نظامیان آمریکایی در خاورمیانه به آماده باش در آمدند

تمام نیروهای آمریکایی در منطقه (غرب آسیا) به حالت آماده باش کامل و در بالاترین سطح هشدار قرار گرفتند.

نیوزویک: پایگاه پنجم دریایی آمریکا در آماده باش

مقام‌های آمریکایی به نشریه نیوزویک گفته‌اند: در پی ترور سردار سلیمانی، پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا و تجهیزات پدافند موشکی این کشور در منطقه به حالت آماده‌باش درآمده است.

اسکای نیوز: سطح امنیت پایگاه های انگلیس افزایش یافت

شبکه اسکای‌نیوز به نقل از منابع خود گزارش داد: «ارتش انگلیس، سطح امنیتی و آمادگی پایگاه‌های خود در منطقه خاورمیانه را بعد از ترور ژنرال قاسم سلیمانی، بزرگترین فرمانده نظامی ایران، افزایش داد».

وزارت خارجه فرانسه: ترور سردار سلیمانی اتفاقی بود که از آن می‌ترسیدیم

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس در پشت صحنه، جهت تقویت ثبات در خاورمیانه پس از انجام حمله هوایی آمریکا و ترور سردار «قاسم سلیمانی»، تلاش خواهد کرد.

«امیلی دی‌مونچالین» معاون وزیر خارجه فرانسه در امور اروپا در مصاحبه‌ای گفت: «آنچه اتفاق افتاد همان چیزی بود که از آن می‌ترسیدیم. تنش بین ایران و آمریکا در حال افزایش است».

سناتور آمریکایی: ترور دومین فرد قدرتمند ایران، آغاز یک جنگ بالقوه منطقه ای است

«کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای آمریکا به شدت توجیه ارائه شده توسط پنتاگون برای ترور سردار حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به باد انتقاد گرفت.

مورفی در توئیتر نوشت: «سلیمانی دشمن ایالات متحده بود، در این شکی نیست. سوال اینجا است آیا آمریکا بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور و به صورت دانسته یک جنگ منطقه‌ای بالقوه را آغاز کرده است؟»

لس‌آنجلس تایمز: ترور سلیمانی، بزرگ‌ترین قمار ریاست جمهوری ترامپ است

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به موضوع ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخت و آن را «قمار» دولت فعلی آمریکا دانست.

این روزنامه آمریکایی نوشت: با صادر کردن دستور کشتن قاسم سلیمانی، یکی از عالی‌ترین مقامات نظامی ایران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دست به بزرگترین قمار دوران ریاست جمهوری خود زده است. این گامی است که آمریکا را به مسیر افزایش خشونت های جنگ‌طلبانه پیش می‌برد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح هشدار قرار گرفت

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از خبرنگار «والا نیوز» مستقر در فلسطین اشغالی نوشت: «اسرائیل به دلیل تهدیدهای احتمالی از سوی ایران، در بالاترین سطح هشدار قرار گرفته و منطقه جبل‌الشیخ را به روی بازدید کنندگان بسته اعلام کرد».

جو بایدن: یقینا اقدام دولت آمریکا درترور سلیمانی با هدف جلوگیری از حملات آتی، نتیجه عکس خواهد داشت

«جو بایدن»، یکی از رقبای انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «بیانیه دولت می‌گوید هدف از این اقدام جلوگیری از حملاتی آتی ایران است، اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت.»

رئیس اندیشکده اروپایی؛ ترامپ تلاش‌ اروپا برای حفظ دیپلماسی با ایران را به باد می‌دهد

«کارل بیلت» رئیس اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپا» گفت، ترور سردار «قاسم سلیمانی» به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، تلاش‌های اروپا برای حفظ دیپلماسی با ایران را دچار گسیختگی می‌کند.

بیلت در حساب توئیتری خود نوشت:‌ «بیایید فراموش نکنیم که اتحادیه اروپا به‌مدت بیش از یک دهه تلاش دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز جنگ بین ایران و آمریکا داشته است. این تلاش‌ها در دوره سخت ترامپ نیز ادامه یافت. اما اکنون فضای دیپلماسی احتمالاً بسیار محدود است».

تحلیلگر روس: واکنش تلافی جویانه به ترور سردار سلیمانی چند مرحله‌ای است

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» یک تحلیلگر روس در این زمینه گفت که پاسخ تلافی جویانه به کشته شدن (شهادت) سردار سلیمانی می‌تواند چند مرحله‌ای و با مشارکت نیروهای طرفدار ایران در منطقه باشد.

سناتور «کنستانتین کاساچف» رئیس کمیته امور خارجی سنای روسیه  نیز امروز  در واکنش به ترور سردار سلیمانی گفت که  این خبر سختی بود.

کاساچف با بیان اینکه آمریکا با ترور سردار سلیمانی همه امیدها برای حل کردن مشکلات هسته‌ای را از بین برد مدعی شد: «احتمال دارد تهران تولید تسلیحات اتمی را سرعت ببخشد.»

موگرینی:خاورمیانه شاهد تنش های خطرناکی است

فدریکا موگرینی مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: خاورمیانه شاهد تنش های خطرناکی است و ما امیدواریم کسانی که به حکمت و عقلانیت اعتقاد دارند [بر امور] غلبه داشته باشند.

در حال تکمیل/

  • نویسنده : رامین فرهودی
  • منبع خبر : شرح آنلاین