حمله موشکی بامداد چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق بازتاب گسترده در رسانه های جمهوری آذربایجان داشت .

اغلب رسانه های جمهوری آذربایجان در رابطه با این رویداد فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را منعکس کرده اند مبنی بر این که ما شب گذشته با حمله موشکی به صورت آنها (آمریکایی ها) سیلی زدیم.

پایگاه  خبری ” سلام نیوز ” در همین ارتباط در گزارش خود نوشت : رهبر ایران امروز به مناسبت قیام مردم قم (۱۹ دی ۱۳۵۶) از شهید سردار سلیمانی به خاطر شجاعت، ایمان و تدبیر سیاسی قدردانی کردند.

این پایگاه افزود، آیت الله خامنه ای فرمودند که شهادت سلیمانی زنده و بیدار بودن انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.

سلام نیوز افزود : رهبر عالی ایران با اشاره به حمله موشکی به پایگاه آمریکا در عراق گفت که پاسخ اصلی به جنایات آمریکا اخراج  آنها از منطقه است.

پایگاه مزبور ادامه داد، آیت الله خامنه ای آمریکا و رژیم صهیونیستی و نظام هژمونی را دشمن عمده ایران عنوان کرد و گفت که هر یک از شهروندان ایرانی باید دشمن را بشناسد و نباید در این زمینه اشتباه کنند.

خبرگزاری ” آپا ” جمهوری آذربایجان نیز در گزارشی با اشاره به اقدام نظامی ایران علیه پایگاه آمریکا در عراق نوشت : رهبر ایران اعلام کرد که اقدامات در این زمینه ادامه خواهد یافت.

این منبع خبری خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ترور و شهادت قاسم سلیمانی عملیات حمله  موشکی به پایگاه آمریکا انجام داده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه جاری در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

در پاسخ به این اقدام تروریستی روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌ الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

انفجارها در پایگاه عین الأسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» در عراق مهیب گزارش شده است.

خبرگزاری ” ترند ” جمهوری آذربایجان هم در گزارشی به نقل از حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران نوشت : ایران آمریکا را از منطقه اخراج خواهد کرد.

بنا به این گزارش، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در سخنانی در جلسه دولت گفت که جمهوری اسلامی ایران درصدد مذاکره با آمریکا نیست و هدف از حمله نظامی ایران اخراج آمریکا از منطقه است.

پایگاه خبری ” حقین. آذ ” هم در گزارشی به نقل از امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نوشت، در حملات شب گذشته فقط از موشک های برد کوتاه استفاده شده است و این یک درسی فراموش نشدنی برای آمریکایی ها خواهد بود.

این پایگاه به نقل از وزیر دفاع افزود که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا دولت این کشور را به یک نهاد تروریستی تبدیل کرده است.

“حقین. آذ ” در گزارش دیگری با عنوان ”  تدابیر امنیتی در کاخ سفید تقویت شد ” نوشت : نیروهای امنیتی آمریکا تدابیر بیشتری برای تقویت امنیت کاخ سفید انجام دادند و این تدابیر در پی حمله موشکی ایران به پایگاه امریکا در عراق انجام می گیرد.

روزنامه ” ینی مساوات ” جمهوری آذربایجان هم در گزارشی به نقل از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نوشت : جمهوری اسلامی ایران عملیات نظامی شب گذشته را در قالب منشور سازمان  ملل متحد و با استفاده از حق دفاع از خود انجام داده است.

بنا به این گزارش، ظریف اعلام کرد که ایران تلاشی برای جنگ ندارد ولی از این به بعد نیز در برابر هرگونه تهدیدات از خود دفاع خواهد کرد.

  • منبع خبر : ایرنا