آن طور که ادعا می‌شود ارتش تروریستی آمریکا با ادعای مبارزه با داعش، عملیات‌های مشترک با عراق را بعد از وقفه‌ای ۲ هفته‌ای از سر گرفته است.

نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه مدعی شد آمریکا عملیات‌های نظامی مشترک با عراق را بعد از وقفه‌ای ۲ هفته‌ای از سر گرفته است.

ادعا می‌شود آمریکایی‌ها مشتاق ازسرگیری عملیات‌های مشترک در راستای مبارزه با داعش و دفع سوء‌استفاده آنها از وقفه پیش‌آمده هستند.

همچنین سخنگوی سنتکام –فرماندهی مرکزی آمریکا که از سوی ایران تروریستی اعلام شده- از اعزام نیروهای تیپ ۸۲ هوابرد آمریکا به بغداد خبر داد.

این نیروها که همزمان با تشدید تنش‌های خاورمیانه طی ۲ هفته اخیر به کویت اعزام شده‌اند؛ قرار است جایگزین ۱۰۰ تفنگدار دریایی شوند که مسؤولیت حراست از سفارت آمریکا در بغداد را بر عهده دارند.

هنوز تعداد و زمان اعزام نیروهای هوابرد آمریکا به عراق مشخص نیست.

به اینستاگرام شرح آنلاین بپیوندید

ادعا می‌شود که این نیروها برای تقویت تدابیر امنیتی در سفارت آمریکا به بغداد اعزام می‌شوند. به گفته مقامات پنتاگون، بقیه  نیروهای تیپ هوابرد آمریکا در کویت باقی خواهند ماند.

«علی الغانمی» یکی از اعضای کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز بر نبود هر گونه توافقی برای ایجاد پایگاه‌هایی آمریکایی در خاک عراق تاکید کرد و گفت که حضور نیروهای آمریکایی با این تعداد در خاک عراق مشروعیت ندارد.

وی با بیان این مطلب افزود: حدود ۲۵۰ هزار نظامی آمریکایی به همراه تانک‌هایشان در خاک ما بودند و دولت عراق توانست در سایه توافق راهبردی با واشنگتن آنها را اخراج کند.

الغانمی با اعلام اینکه عراق با کمک نیروهای امنیتی و حشد شعبی توانست بر گروه تروریستی داعش غلبه کرده و خود را از شرایط سخت و دشوار عبور دهد، افزود: جای تعجب است که برخی فراکسیون‌های سیاسی و طرفدارانشان نسبت به خروج نیروهای آمریکایی که هیچ نقشی در ایجاد امنیت در عراق نداشتند، جبهه گیری می‌کنند.

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق هم تاکید کرد که اگر نیروهای آمریکایی به خواست دولت و ملت عراق برای خروج توجه نکنند، شکست بزرگی متحمل خواهند شد.

«محمود الربیعی» امروز در گفتگو با راشاتودی اعلام کرد که این گروه آمادگی دارد در صورتی که نظامیان آمریکایی از طریق راههای قانونی و دیپلماتیک از عراق خارج نشوند، به این نیروها ضربه وارد خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: در صورتی که واشنگتن به خواست ملت و دولت عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی بی توجهی کند، گروههای مقاومت با تمامی امکانات خود آماده است تا خسارت بزرگی به نیروهای آمریکایی وارد کند.

الربیعی در ادامه گفت: به اعتقاد من آمریکا از رویارویی مستقیم با جنبش‌های مقاومت هراس دارد، زیرا پیش‌تر تجربه تلخی از رویارویی با آنها دارد؛ با این تفاوت که نیروهای آمریکایی که تا  قبل از سال ۲۰۱۱ در  خاک عراق بودند با نفرات بالا و تجهیزات کامل و بزرگ خود آماده مبارزه بودند.

وی خاطرنشان کرد که در مقایسه با سال‌های گذشته، جنبش‌های مقاومت ضد آمریکایی در عراق، در مقایسه با یک سال قبل، از پیشرفت و آمادگی خیلی بالاتری برخوردارند.

شایان ذکر است پارلمان عراق پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد شعبی، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

  • منبع خبر : شرح آنلاین