برف و بارن از نعمت های خداوندی است که عدم مدیریت آن در شهرها موجب بروز مشکلاتی برای ساکنین جوامع شهری می شود.

با نزدیک شدن به فصل بارش ها بسیاری از ادارات مرتبط با حوادث غیر مترقبه و مدیریت بحران به حالت آماده باش در می آیند و سعی می کنند روند زندگی مردم مختل نشود.

اما در این میان سازمان هایی هستند که در زمان های بارش برف و باران به خواب زمستانی فرو می روند و تا اتمام برف و باران و تمیز نشدن خیابان ها از این خواب بیدار نمی شوند؛ یکی از آن سازمان ها سازمان تاکسیرانی خطوط اسکو هست.

هر شغل سختی های خود را دارد و کسی که وارد آن شغل می شود با قبول آن سختی ها این شغل را قبول می کند. رانندگی تاکسی نیز از شغل هایی است که برای خود سختی ها و تعهدهایی دارد و راننده با قبول این موارد وارد این شغل می شود.

یکی از این تعهدهایی که رانندگان تاکسی ها در زمان ورود به این شغل می دهند، تعهد زمان و مکان است یعنی در زمان های مشخص باید در مکان معین حضور داشته باشند و به مردم خدمات ارائه دهند اما دلایل گوناگونی از جمله کهولت سن  یا چند شغله بودن برخی رانندگان تاکسی باعث شده است که این افراد به تعهدهای خود مبنی  بر ارایه خدمات به مسافران در زمان بارش برف و باران عمل نکنند.

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

نهادی که مسؤولیت نظارت و مدیریت رانندگان تاکسی را دارد سازمان حمل و نقل شهرداری اسکو است. شهروندان اسکویی و رسانه ها مدت هاست که این کم کاری رانندگان تاکسی را می بینند و  به مسؤولان سازمان حمل و نقل شهرداری اسکو تذکر می دهند ولی کو گوش شنوا! وقتی که مسؤول نظارت بخش مربوطه به بی انضباطی افراد زیر نظر خود عکس العمل نشان نمی دهد دقیقا شریک وقوع این بی نظمی هاست.

چه بسیار افرادی که در زمان بارش ها به خاطر نبود تاکسی دیر به سر کار خود می رسند یا دیر سر جلسه امتحان حاضر می شوند. آیا این افراد همشهری شما نیستند! چطور می توانید در خانه مشفول استراحت شوید و دانشجو به خاطر نبود شما به موقع سر جلسه امتحان نرسد! واقعا این انصاف است؟!

شهر را همگی مردم با تعامل هم آباد می کنند. رانندگان زحمت کش تاکسی، تو را به خدا همانطور که در هوای آفتابی همگی در خطوط حضور دارید، در زمان بارش برف و باران هم حاضر شوید و به همشهریان خود خدمت کنید که دعای مردم این شهر هم بدرقه راهتان باشد.

  • نویسنده : مجتبی چاپارزاده
  • منبع خبر : شرح آنلاین