تظاهرات ضد آمریکایی مردم عراق در حالی انجام می شود که دولت عراق در توافقی پنهانی با آمریکایی ها در داووس اجازه حضور نظامی انها در خاک این کشور را داده است.

از هفته پیش مقتدی صدر درفراخوانی عموم مردم و گروه های عراقی را برای اعتراض به خضور اشغالگرانه آمریکا در روز جمعه فرا خوانده بود.

مقتدی صدر در این پیام گفته بود: آسمان عراق و زمین آن و حاکمیتش از سوی متجاوزان نقض می‌شود. ای سربازان خدا و وطن به تظاهرات میلیونی مسالمت‌آمیز و یکپارچه در محکومیت حضور آمریکا در عراق و نقض حاکمیت عراق از سوی آن دست بزنید. عزم خود را جزم کنید و متحد شوید، سستی نکنید. عراق شما را طلب می‌کند پس کوتاهی نکنید. من اطمینان داریم که شما به همه ثابت خواهید کرد که در برابر استکبار جهانی تسلیم نخواهید شد و تنها در مقابل خدا تسلیم می‌شوید.

بعد از صدور این فراخوان، گروه‌های سیاسی عراقی با استقبال گسترده از آن، اعلام کردند که در تظاهرات روز جمعه (فردا) شرکت خواهند کرد. دفتر سیاسی گردان‌های حزب الله عراق با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از برگزاری تظاهرات میلیونی علیه آمریکایی‌ها اعلام کرد. هم چنین دبیر کل عصائب اهل الحق عراق از رزمندگان حشد شعبی این کشور خواست که در تظاهرات میلیونی روز جمعه شرکت کنند.

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

آمریکایی ها در حالی برای ماندن در عراق تقلا می کنند که با ترور شهید ابو مهدی المهندس جانشین نیروهای حشدالشعبی عراق به همراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد در یک اقدام تروریستی به صورت رسمی حاکمیت ملی این کشور را نقض و پرده از جنایات بی محابای خود در مواجهه با نیروهای مردمی مقاومت برداشته است.

تظاهر کنندگان با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا خواهان خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور هستند.

کانال تلگرام شرح آنلاین را دنبال کنید

  • نویسنده : رامین فرهودی
  • منبع خبر : شرح آنلاین