سراب با دمای منفی 24 درجه سانتیگراد، سردترین منطقه ایران شد.

آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که گرم ترین و سردترین مناطق ایران کجای این سرزمین قرار دارند و چه رکورد دمایی را ثبت کرده‌اند؟

ایران از لحاظ آب و هوایی یکی از منحصر به فردترین کشورهاست. اختلاف دمای هوا در زمستان میان گرم‌ترین و سردترین نقطه گاهی به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.

در حالی که در ۲۴ ساعت گذشته دمای سراب واقع در آذربایجان شرقی در شب به ۲۴ درجه زیر صفر رسید اما مردم راسک در استان سیستان و بلوچستان در شرق کشور هوای بهاری ۲۷ درجه را تجربه کردند و اختلاف دما بین گرم‌ترین و سردترین نقطه کشور ۵۱ به درجه رسید.

بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی آذربایجان‌ شرقی، پیشینه دما در سراب در ۲۴ ساعت گذشته منفی ۸ و کمینه دما منفی ۲۴ درجه زیر صفر بوده است.

در این مدت هوای بستان آباد با منفی ۲۰ درجه، چاراویماق و ملکان با منفی ۱۵، هشترود با منفی ۱۶، بناب منفی ۱۴ از سردترین نقاط استان آذربایجان شرقی گزارش شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته هیچ منطقه از آذربایجان‌ شرقی بالای صفر گزارش نشده  است.

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان شرقی با اشاره به ادامه یافتن سردی هوا در این استان اعلام کرده‌اند، این موج سرما تا دو روز آینده ادامه داشته و روزها نیز تنها در ساعاتی از روز شاید افزایش بسیار کم دما را شاهد خواهیم بود.

  • منبع خبر : فارس