مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: یکی از مشاغل سنتی موجود در جامعه که تغییر نکرده قصابی است که باید به عنوان یک شغل مهارتی با شیوه های جدید به جوانان انتقال یابد.

کریم قدرتی در این باره گفت: با فعال شدن کشتارگاه های صنعتی در کشور باب جدیدی در رابطه با شغل قصابی ایجاد شده است اما صنف قصابان به همان روش سنتی مشغول فعالیت است.

وی افزود: نیاز مردم به تامین پروتئین خانوار از طریق مصرف گوشت سالم به شکل بسته بندی ضرورت نظارت دقیق و اصلاح الگوی های عرضه را چند برابر کرده است و کشتارگاه های صنعتی در این باره نقش محوری دارند اما این به آن معنی نیست که شغل قصابی در معرض تهدید قرار گیرد.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ادامه داد: به همین منظور باید آموزش های لازم به این همکاران داده شود تا با توجه به تنوع بخشی در عرضه گوشت به شکل بسته بندی ، خدمات قصابی نیز به شهروندان در محل های عرضه ارایه گردد.

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

قدرتی اضافه کرد: در همین راستا مقررشده با همکاری فنی و حرفه ای استان و بسیج ناحیه هشت شهری تبریز یک دوره آموزشی برای جوانان علاقمند به فعالیت در این حرفه برگزار شود تا پس از آموزش های لازم ، افراد علاقمند برای فعالیت در این بازار کار ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه های صنعتی در دنیا وظیفه تامین گوشت را برای واحدهای قصابی بر عهده دارند گفت: قصابی ها امروزه باید از حالت سنتی ارایه خدمات خارج شده و آماده عرضه ده ها نوع محصول مورد نیاز به مشتریان باشند.

قدرتی ادامه داد: محصولات واحدهای قصابی سطح شهرها انگشت شمار بوده و قابل رقابت با ذائقه های جدید و درخواست های جوامع مدرن و فرا مدرن  نیستند از این رو این دوره های آموزشی جوانان را آماده ارایه ایده های نو به شهروندان می کند.

کانال تلگرام شرح آنلاین را دنبال کنید

  • منبع خبر : شرح آنلاین