معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۸ میلیارد تومان زکات در استان در نه ماهه نخست سال‌جاری جمع آوری شد.

به گزارش شرح آنلاین، یونس فاتح اظهار داشت: ۵۸ درصد از زکات جمع آوری شده در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ برای امور محرومان هزینه شده و بقیه درآمد حاصل نیز در طرح های عمرانی و عام المنفعه مصرف شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ۳۴۶ مبلغ برای ترویج زکات به روستاها اعزام شده‌اند، گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۹۰۶ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.

وی با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع آوری شده در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: پرداخت ۸۸ مورد کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، احداث یا تعمیر مسکن ۲۲۲ خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه های درمانی و تحصیلی ۷۴۲ نیازمند، آزادی ۳ زندانی و پرداخت کمک معیشت به ۲۹ هزار و ۶۵۵ خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات از ابتدای سال تاکنون بوده است.

فاتح همچنین بر ضرورت پرداخت الکترونیکی کمک های مردمی به نیازمندان اشاره کرد و گفت: مردم خیّر استان می توانند کمک های مالی خود به محرومان را از طریق تلفن همراه خود با شماره گیری کد #۰۴۱*۸۸۷۷* پرداخت کنند.

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

کانال تلگرام شرح آنلاین را دنبال کنید

  • منبع خبر : شرح آنلاین