در دیدار و جلسه مشترکی که میان مدیرعامل سازمان کشتارگاه شهرداری تبریز با معاون بهبود تولیدات دامی استان به همراه دبیر خانه کشاورز و مدیر عامل اتحادیه دامداران استان و همچنین رییس پروار بند استان برگزار شد طرفین ضمن تاکید برارائه خدمات غذایی گوشت قرمز در بین آحاد مردم راهکارهایی برای بالا بردن کیفیت و کاهش قیمت این محصول اساسی سبد کالایی ارائه کردند.

شریفیان معاون بهبود تولیدات دامی و پشتیبانی استان در سخنان خود در این خصوص اعلام کرد: کشتارگاه محلی است که از آنجا میشود از هر لحاظ دام را کنترل کرد.

وی افزود: با توجه به وسعت دامداریها امکان کنترل دقیق روی این موضوع وجود ندارد و  با  همکاری و شفاف سازی بین اتحادیه دامداران استان،خانه کشاورز و سازمان کشتارگاه میتوان به نفع مصرف کننده و تولید کننده گامهای مهمی برداشت.

شریفیان در ادامه سخنان خود به وضعیت بازار اشاره کرد وتصریح کرد: مردم با توجه به قیمت گوشت قرمز رفته رفته به طرف پروتئینهای ارزان قیمت سوق داده شده اند به طوری که مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ از مرز یک میلیون تن هم گذشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی تاکید کرد: ارتباط بین دامدار، کشتار کننده،کشتارگاه ومصرف کننده باید شفاف باشد و قیمتها باید شفاف و هماهننگ ارائه گردد در غیر اینصورت هم تولید کننده و هم مصرف کننده متضرر میشوند و اینجاست که سازمان کشتارگاه می تواند نقش اساسی در این مقوله داشته باشد و جلوی سوء استفاده ها را بگیرد و همچنین میتواند با تامین مواد اولیه  نقش بزرگی در تامین گوشت و قیمت گذاری داشته باشد.

امیری مدیر عامل اتحادیه دامداران استان نیز ضمن تقدیر از اقدامات اخیر کشتارگاه تبریز گفت:سازمان و اتحادیه قصابان قبل از اعلام قیمت و کاهش قیمت اول باید هزینه های موجود را برآورد و بعد قیمت گوشت را اعلام کنند.
وی ادامه داد: مگر در کشور چه اتفاقی افتاد که گوشت ۳۰الی۴۰ هزار تومانی تا مرز ۱۴۰ هزار تومان بالا رفت. قیمتها باید کارشناسی باشد.
امیری در ادامه تصریح کرد: در سازمان باید به نحوه تمیز کردن گوشتهای استحصالی دقت بیشتری شود تا پیمانکاران و کشتار کنندگان بیشتر متضرر نشوند که این ضرر بیشتر به دامدار برمی گردد.

قنبری دبیر خانه کشاورز استان هم در این جلسه گفت: با توجه به مسائل اخیر کشور خانه کشاورز باید مسئولیت بیشتری در این خصوص متقبل شود.
وی تاکید کرد: با عنایت به بودجه سال ۹۹ در بخش کشاورزی و دامداری بین ۳۵الی۳۶هزار میلیارد میباشد و هزینه علوفه،غذای دام و … بیش از ۱۸هزار میلیارد می باشد.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر همکاری و همیاری تمامی نهادها ی مرتبط گفت: شهرداری تبریز از تمامی پتانسیلهای خود برای بالا بردن کیفیت و پایین آوردن قیمت گوشت و همچنین ارائه محصولات با آخرین متدهای بهداشتی استفاده خواهد کرد.

کریم قدرتی با اشاره به کشتارهای غیر مجاز و عدم حمایت از سوی دستگاههای مرتبط در این خصوص افزود: این امر موجب به خطر افتادن سلامت و  امنیت غذایی شهروندان می شود و باید سریعا تمهیدی اتخاذ شود.

 وی افزود:  زمانی که دامی مریض میباشد سازمان موظف است دام کشتار شده  مریض را معدوم کند که این امر موجب متضرر شدن کشتار کننده و یا دامدار می شود.
قدرتی تصریح کرد: برای جلوگیری از این امر و حل این مشکل که ازبزرگترین دغدغه های سازمان بشمار می رود با شرکتهای بیمه مذاکراتی صورت گرفته است تا دامهای موجود که مریض میباشند توسط شرکتهای بیمه ای تامین غرامت گردد.

مدیرعامل کشتارگاه تبریز در پایان تاکید کرد موفقیت های آتی بدون همکاری نهادهای مرتبط امکان پذیر نبوده و با ادامه این همکاریها می شود کارهای اساسی دیگر در این حیطه انجام داد.

  • منبع خبر : شرح آنلاین