فرماندار شهرستان اسکو: برای نیل به تمدن نوین اسلامی راهی جز استفاده از ابزار هنر نداریم.

بابک رضی منش در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی داستانک در شهر سهند با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره می تواند گامی بلند در جهت شناسایی و جذب استعدادهای ادبی نوجوانان و جوانان و همچنین معرفی ظرفیت‌های رشد و توسعه‌ی فرهنگی شهر جدید سهند باشد.

وی با بیان این نکته که زبان هنر می‌تواند بسیاری از مسائل، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را حل کند و امروز جامعه هنری باید اهتمام ویژه به بیان معضلات اجتماعی و حل آنها داشته باشد، بر ضرورت برگزاری جشنواره داستانک سهند با محوریت موضوعات اجتماعی، شهر ایمن، شهر سالم و همچنین معرفی ظرفیت های فرهنگی، هنری و اقتصادی این شهر تاکید کرد.

 فرماندار شهرستان اسکو با تاکید بر اینکه هر فرهنگ و تمدنی تا در قالب هنر نگنجد فرصت نفوذ و گسترش را نخواهد یافت، اظهار کرد: بر این اساس برای صدور آرمان‌های انقلاب و نیل به تمدن نوین اسلامی باید در تمامی زمینه‌ها از ابزار و زبان هنر بهره گیریم.

همچنین رضی منش افزود: برای گفتمان سازی و تحقق واقعی بیانیه گام دوم انقلاب و دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی باید گام‌های اساسی، بنیادین و زیرساختی در حوزه هنر برداشته شود. وی افزود؛ تمامی مسئولان شهرستان باید زمینه و بستر مناسب برای فعالیت هنرمندان و اجرای برنامه های فرهنگی فراهم نمایند.

فرماندار شهرستان اسکو، تبیین و انتقال مفاهیم گام دوم انقلاب را  از طریق ابزار هنر رساتر، دقیق تر، نافذ تر و ماندگارتر دانست و افزود؛ مسئولان باید با سعه صدر و با دقت نظر به مسائل هنری نگاه کنند. همچنین، در بیانیه گام دوم مفاهیم امید بخش و نگاه ویژه ای به برنامه های حوزه هنری شده است که باید این مفاهیم مورد توجه مسئولان شهرستان قرار گیرد.

  • نویسنده : مجتبی چاپارزاده
  • منبع خبر : شرح آنلاین