نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در کجلس شورای اسلامی گفت: مشکل کشاورزان نداشتن امکان عضویت در صندوق بیمه روستایی بود که با تغییر نام این صندوق به بیمه روستایی و کشاورزی مشکل را در مجلس حل کرده ایم.

محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار شرح آنلاین با بیان این مطلب ابراز داشت: متاسفانه یکی از شروط عضویت در صندوق بیمه روستایی اسکان در روستا بود و این شرط به دلیل اسکان کشاورزان در برخی شهرهای کوچک و بزرگ مثل قراملک و گوگان مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده بود.

وی افزود: با تصمیمات اتخاذ شده کشاورزان پس از تایید جهاد کشاورزی می توانند از امکانات صندوق بیمه روستایی و کشاورزی استفاده کنند.

نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافی گفت: دولت برای فرار از عدم پرداخت حق بیمه این مشاغل مدام فشارهایی را در بودجه به مجلس وارد کرده بود و البته در قضیه بیمه کارگران ساختمانی شهرداری ها و شوراها نیز دخیل بودند چون باید از محل پروانه های ساخت حق بیمه کارگران را تامین می کردند اما با پیگیری های ما در مجلس این اقدامات مانع از احقاق حق آنها نشده است.

فرهنگی اظهار داشت: در خصوص بیمه قالیبافی موارد در کمیسیون اجتماعی مطرح شده و پس از تعیین تکلیف بودجه در این کمیسیون به آن خواهیم پرداخت.

  • منبع خبر : شرح آنلاین